Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Min 11-åring gillar inte min nya man

Anonym (Maja) skrev 2017-05-24 18:15:33 följande:
    Haha så du skulle fråga dina barn om lov först innan du blev kär i nån.

Käre tid...
    Enligt fl-mobben ska barnen bestämma både vem och om. Helst ska du vara singel och inte tänka med...

Hursomhelst du borde gå till botten med varför hon inte "gillar" honom. Regler ska barn inte slippa av vuxna. Vad är anledningen till att hon har något emot honom? Eller är det bara något hon inte kan förklara. För man kan inte begära att "alla ska gilla alla" men man kan begära att man respekterar varandra och inte drar till den andre föräldern så fort det inte passar. Känner flera familjer där barnen flyttat mellan i perioder beroende på vems "nya" som inte passade för tillfället..

När hon blir äldre kan hon bestämma själv men än så länge ska du inte ge efter och för att hon vänder den yngre emot honom också..
  • Miss Skywalker

Komiskt att folk drar en massa sorgliga historier och utgår från att det är så synd om barnet när ts skriver i ts att de och speciellt han verkligen har ansträngt sig för att hon ska trivas och tom slutat med regler..

• Miss Skywalker
    Anonym (Jess) skrev 2017-05-25 15:20:34 följande:
    Fast någonstans så får det väl finnas gränser. Det är inte misshandel, missbruk och missförhållanden vi talar om här. Gå till botten med problemet först och främst, att ingen har reflekterat över att det är en pre-tonåring vi talar om här är sjukt. Det händer mycket i den åldern. Ska barn ha rätt att ringa BRIS bara för att föräldrarna ber en att plocka bort tallriken efter sig typ låter ju helt sinnessjukt.

Bara på Familjeliv, blir mörkrädd!
    Inte undra på att psykologer pratar om den söndercurlade generationen som inte klarar någonting..
  • Miss Skywalker
    Anonym (Alice) skrev 2017-05-28 12:22:43 följande:

Blor lite fundersam. Jag skulle verkligen inte flytta ihop med en person (kompis eller partner sak samma) som mitt barn inte trivdes med (så länge barnet är barn och bor hemma hos mig alltså).

Varje människa ska trivas och vara trygg i sitt hem och extra viktigt är det för mig att mitt barn ska trivas och må bra hemma.

Men det innebär ju inte att barnet får bestämma i största allmänhet eller beståmmer över mitt kärleksliv eller över min vänskap.

Förstår inte det antingen-eller-tänket.

Så om ditt barn började hata din nya efter flera år, giftemål och gemensamma barn när hen kommer i tonåren så åker din "nya" ut..?
Svar på tråden Min 11-åring gillar inte min nya man