Inlägg från: Anonym (Snorunge) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snorunge)

Min 11-åring gillar inte min nya man

Uppfostra din dotter! 
    Hon är 11 år, hon vet ingenting om livet! Hemma hos er gäller era regler. Klart att hon måste städa och plocka efter sig osv! Din dotter kan inte bestämma vem du ska vara tillsammans med. Sätt upp regler!

• Anonym (Snorunge)
    Anonym (Tack!) skrev 2017-05-26 17:51:50 följande:

Det verkar enligt ts som dottern följer reglerna i det så kallade hem hon inte vill bo i - men att hon berättat om sin vantrivsel för sin pappa.

Jag tror inte att ts kan hindra dottern från att berätta vad hon upplever för pappan. Han har förmodligen regeln att det är helt ok för ett barn att berätta vad hon känner för sin förälder och i dotterns riktiga hem är det dessa regler som gäller.

I dotterns riktiga hem?

Jag kan ha fel men förmodligen är "hem" med mamman också! Denna unge är förmodligen söndercurlad som inte tål att någon säger åt henne ens.
  • Anonym (Snorunge)
    Froken Lokens skrev 2017-05-26 18:12:43 följande:

Jag skulle inte släppa in personen i mitt hem tills jag visste att han klickade med barnen!

Kanske skulle du testa att uppfostra dina ungar först så att de inte blir bortskämda, söndercurlade snorungar som ts unge verkar vara!
  • Anonym (Snorunge)
    Anonym (Tack!) skrev 2017-05-26 18:23:35 följande:

Inte så troligt.

Det är troligare att hon lever i skräck för styvpappan eftersom hon inte vågar protestera där utan först hos den riktiga pappan berättar hon vad hon känner.

Om du läser ts så följer barnet de regler styvpappan sätter uppför henne.

Du utgår från att det är ett elvaårigt barn det är fel på - själv föredrar jag att lägga ansvaret på vuxna i stället för att skylla på barn.

Det finns många barn som inte tål att bli tillsagda och som är alltför söndercurlade. Det är inte alls ovanligt.

Ts måste givetvis kolla upp detta, men hon skriver att mannen har försökt och ansträngt sig. Dottern är sur och tvär och det är knappast hans fel. Låter som brist på uppfostran här, speciellt när ts har bett mannen att inte säga åt henne angående städning och dylikt. Suck.
  • Anonym (Snorunge)
    Canadasvensk skrev 2017-05-26 20:40:01 följande:

Endast en satkärring kallar ett barn for snorunge!

Låt mig vara en satkärring då!
  • Anonym (Snorunge)

Det värsta är att leva ihop med en man/kvinna som har ett bortskämt barn som inte tål att bli tillsagd. Dvs ett barn som inte är uppfostrat. Nu vet jag ju inte till 100 % om det är så i detta fall, men det låter sannerligen som att det är dottern som behöver uppfostras och inte mannen. Men ts måste ju ta tag i detta. Dottern kan knappast ställa krav på vem ts ska vara tillsammans med. Det är en helt annan sak om mannen är elak mot dottern, vilket jag dock inte tror att han är.

För 2 år sedan råkade jag ut för en man som hade en son på 10 år. Mycket bortskämd och söndercurlad pojke. Fyfan. Sa åt mannen flera gånger att han måste uppfostra sin pojke och att vi inte kan ha en relation om hans pojke beter sig som han gör. Såklart vägrade mannen lyssna och sopade problemet under mattan. Då lämnade jag. Pappor (eller mammor för den delen) som daltar med sina barn är extremt oattraktivt. Idag är den mannen forfarande ensam. Men det förstår jag..

Idag lever jag med en man som har pli på sina ungar, likaväl som jag har pli på min dotter. Det fungerar utmärkt!

• Anonym (Snorunge)
    Anonym (Mia) skrev 2017-05-27 18:38:40 följande:

Vissa snorungar är ju snorungar, vad ska man annars kalla dem?

Exakt!
  • Anonym (Snorunge)
    Froken Lokens skrev 2017-05-27 20:10:47 följande:

Jag är tillsammans med mina barns pappa så oroa dig inte för oss.

Tänk att någon vill vara tillsammans med dig.

Fantastiskt.
  • Anonym (Snorunge)
    Anonym (Mia) skrev 2017-05-27 19:06:49 följande:

Nej för alla småknattar är baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarn oavsett hur snorungiga de är. BLÄ!

Förstår att det svider i ögonen på dig ;)
  • Anonym (Snorunge)
    Anonym (Tack!) skrev 2017-05-27 20:18:47 följande:

Blandar du inte ihop dig själv och ts lite väl ofta i den här tråden.

Den11-åriga flickan har inte ställt krav på vem hennes mamma ska vara tillsammans med, även om pojken du berättar om gjorde så till sin pappa vilket innebar att du blev bortvald. Flickan har enbart förklarat att hon vill bo hos sin pappa.

Så du lever tillsammans med en man numer som har "pli på sina ungar". Själv skulle jag aldrig uttrycka mig i dessa ordalag om våra barn, inte ens om hunden skulle jag säga annat än att han är följsam och väluppfostrad.

Pli leder tankarna till dressyr på cirkus.

Jag blev inte bortvald. Jag gjorde slut med mannen för att han daltade med sin äckliga unge alldeles för mycket.

Flickan verkar extremt bortskämd och snorig. Klarar inte av att folk säger till henne? Pfft. Om det hade varit fel på mannen så hade ts märkt det, eller är hon blind? Tycker att du försöker skylla på mannen för mycket. Inse bara att svenska barn är söndercurlade så man vill spy på dem. Ingen gillar såna barn.

Det intresserar mig inte vilka ord du väljer att uttrycka dig i, men jag förstår att det svider i ögonen på dig att jag är en person som faktiskt vågar säga åt andra.
Svar på tråden Min 11-åring gillar inte min nya man