Anonym (Tack!) skrev 2017-05-27 20:18:47 följande:
Blandar du inte ihop dig själv och ts lite väl ofta i den här tråden.
Den11-åriga flickan har inte ställt krav på vem hennes mamma ska vara tillsammans med, även om pojken du berättar om gjorde så till sin pappa vilket innebar att du blev bortvald. Flickan har enbart förklarat att hon vill bo hos sin pappa.
Så du lever tillsammans med en man numer som har "pli på sina ungar". Själv skulle jag aldrig uttrycka mig i dessa ordalag om våra barn, inte ens om hunden skulle jag säga annat än att han är följsam och väluppfostrad.
Pli leder tankarna till dressyr på cirkus.
Jag blev inte bortvald. Jag gjorde slut med mannen för att han daltade med sin äckliga unge alldeles för mycket.
Flickan verkar extremt bortskämd och snorig. Klarar inte av att folk säger till henne? Pfft. Om det hade varit fel på mannen så hade ts märkt det, eller är hon blind? Tycker att du försöker skylla på mannen för mycket. Inse bara att svenska barn är söndercurlade så man vill spy på dem. Ingen gillar såna barn.
Det intresserar mig inte vilka ord du väljer att uttrycka dig i, men jag förstår att det svider i ögonen på dig att jag är en person som faktiskt vågar säga åt andra.