Min 11-åring gillar inte min nya man
Gud så svårt! Jag lever med en man som har barn och vi satt i en liknande situation. Äldsta dottern trivdes inte alls hos sin mamma och tyckte inte om hennes kille, hon ville prompt bo hos oss. Mycket handlade om att mammans kille hade barn sen tidigare och inte vi, det blev väl trångbott där och en viss avundsjuka handlade det nog också om när det finns fler i hushållet som pockar på uppmärksamheten.
Hon bodde på heltid hos oss, och med tiden så har vi blivit "idioterna" och "svarta fåren". Hon ville efter ett tag flytta hem och bo hos sin mamma igen på heltid, droppen som fick bägaren att rinna över var att hennes pappa glömde bort att köpa hennes favoritschampo.
Då bestämde alla vi vuxna att nu får vi allihop sätta ner foten, det händer mycket med en som snart håller på att bli tonåring. Det gick inte att hon spelade ut sina föräldrar hela tiden. Nu har hon inget val, hon får bo vv hos oss båda. Vi kommunicerar med varandra och ser till att reglerna är samma hos båda två, elakt men sant. Hon är tryggare nu när hon har fasta rutiner och när vuxna faktiskt vågar vara vuxna.
Hoppas ni kommer på en bra lösning.