Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Min 11-åring gillar inte min nya man

Anonym (Maja) skrev 2017-05-24 18:22:01 följande:

I viss mån kan man undvika folk man inte gillar men om man t.ex inte gillar sin svärfar/svägerska/systerdotter osv så är det människor som liksom tillhör familjen och man kan inte bara sluta umgås med sin släkt för att man "inte tycker om" nån.

normalt funtade människor gör inte så. Så är iaf jag uppfostrad.

Av andra tragiska orsaker kan man såklart säga upp bekantskapen men då pratar vi ju andra saker.

Fat det är rätt ovanligt att bo ihop med dessa släktingar. Jag vet de som gör det pga bostadabrist och det är långt ifrån enkelt och då hndlar det ändå om vuxna som borde vara bättre på att anpassa sig och hålla undan sina känslor än 11-åringar.

Men hur ni ska göra beror ju väldigt på omständigheterna. Hir kommer det sig att hon inte gillar din man om ni kännt varandra i tre år och dlyttat ihop och gift er? Har hon aldrig gillat honom och du gjort allt detta ändå eller har det skett en förändring plötsligt?
  • Anonym (Alice)

Blor lite fundersam. Jag skulle verkligen inte flytta ihop med en person (kompis eller partner sak samma) som mitt barn inte trivdes med (så länge barnet är barn och bor hemma hos mig alltså).

Varje människa ska trivas och vara trygg i sitt hem och extra viktigt är det för mig att mitt barn ska trivas och må bra hemma.

Men det innebär ju inte att barnet får bestämma i största allmänhet eller beståmmer över mitt kärleksliv eller över min vänskap.

Förstår inte det antingen-eller-tänket.

• Anonym (Alice)
    Miss Skywalker skrev 2017-05-28 17:40:45 följande:

Så om ditt barn började hata din nya efter flera år, giftemål och gemensamma barn när hen kommer i tonåren så åker din "nya" ut..?

Nej, men jag uppfattade flera inlägg här som att barn inte får ha något att säga till om när det gäller vem man ska bo med (innan inflytt då) och att om man tycker att barnen också ska kunna påverka är det det samma som att barnen bestämmer över föräödrarnas kärleksliv. Såna ytterligheter.

I detta specifika fall med ts barn så vet vi ju inte alls vad som hänt. Har barnet alltid ogillat den nye mannen eller är det något nytt och plötsligt? Vad ts ska göra tycker jag är omöjligt att svara på utan att veta mer.

Så om du uppfattade mitt inlägg som ett råd till ts att flytta från mannen uttryckte jag mig otydligt.
Svar på tråden Min 11-åring gillar inte min nya man