Min 11-åring gillar inte min nya man
Hur kommer det sig att det är din man sedan tre år tillbaka, ts, som står för reglerna? Själv hade jag inte varit ett dugg intresserad av att någon som känt mina barn i tre års tid medan jag själv känt dem hela livet skulle vara den som satte regler för dem. Särskilt inaktuellt hade det varit om det rört sig om många regler, onödigt stränga och rigida regler, regler för reglernas egen skull eller regler som är svåra att leva upp till och som innebar någon som helst straffande avsikt.
Jag skulle inte vilja vara med en karl som inträtt i mitt och mina barns liv som en auktoritet med sken av att veta bättre än jag och mina barn. Det är väldigt långt ifrån min kopp the.
Jag skulle själv heller aldrig ha gjort så. När jag och mina barn flyttade samman med min man och hans barn utgick vi förstås inte från att vi visste bättre än de hur de ville leva och vilken ordning de ville ha. Däremot - med tiden och när vi efterhand fått en stabil närhet och tillit till varandra - så blev delar av våra familjers olika kulturer och traditioner av sig själva mer lika varandra.