• Anonym (Hur lång tid?)

Hur lång tid innan bröllopet berättade ni?

Har fått veta att barnens pappa ska gifta sig med sin nya. Det har varit möhippa och kyrka är bokad. Men han har inte sagt något till våra barn som är 10 och 15 år. Jag har fått veta på omvägar och det känns konstigt för mig att veta när inte barnen vet. Å andra sidan tycker jag det är pappans sak att berätta. Tänker att han kanske kommer göra det men ändå att andra i deras omgivning vet och inte våra barn...

Hur lång tid innan berättade ni för bonusbarnen att ni skulle gifta er?

• Svar på tråden Hur lång tid innan bröllopet berättade ni?
  • Anonym (Hmm)

Jag tycker man borde ha barnen med på sitt bröllop, nu är de ju så stora att de orkar sitta still och inte "stör"...?

När jag och min nya gifte oss var barnen brudnäbbar, delaktiga i planeringen och vi bjöd tom. exet!! (Han valde dock att inte komma, men ändå...)

• elyse

Kanske har han inte tänkt att barnen ska få komma på bröllopet?

• Anonym (Hur lång tid?)
    elyse skrev 2017-05-26 09:04:11 följande:

Kanske har han inte tänkt att barnen ska få komma på bröllopet?

Alltså det är ju också en sån sak jag inte vet. Men vore inte det konstigt när barnen är så stora? Eftersom de har bjudit andra menar jag?
  • Anonym (Konstigt)

Vet barnen inte om att dom är förlovade? Träffar dom aldrig sin pappa?

• Anonym (Hur lång tid?)
    Anonym (Konstigt) skrev 2017-05-26 09:47:32 följande:

Nej, det vet de inte. Jag har sett att han har gjort det då han har en förlovningsring på fingret så ganska uppenbart. Men han har inte sagt något till barnen.

Äldsta barnet träffar inte sin pappa av anledningar (bla att barnet känner sig åsidosatt i förhållande till nya familjen) men yngsta barnet är där varannan helg.
  • MsM84

Min pappa gifte om sig utan att jag fick veta något förrän efteråt. Då trodde jag att de hade rymt själva och gift sig, flera år senare fick jag se bilder från bröllopet med släkt på, då blev jag besviken på riktigt. Andra gången han gifte om sig fick jag däremot vara med ;)

• Anonym (???)
    Anonym (Konstigt) skrev 2017-05-26 09:47:32 följande:

Fast vad har det med saken att göra, alla som förlovar sig gifter sig inte.
  • Anonym (Hur lång tid?)
    MsM84 skrev 2017-05-26 10:11:43 följande:

Min pappa gifte om sig utan att jag fick veta något förrän efteråt. Då trodde jag att de hade rymt själva och gift sig, flera år senare fick jag se bilder från bröllopet med släkt på, då blev jag besviken på riktigt. Andra gången han gifte om sig fick jag däremot vara med ;)

Vilken relation har ni efter det?
  • elyse
    Anonym (Hur lång tid?) skrev 2017-05-26 09:06:41 följande:

Alltså det är ju också en sån sak jag inte vet. Men vore inte det konstigt när barnen är så stora? Eftersom de har bjudit andra menar jag?

Andra barn? Jag tänker att de kanske vill ha helt barnfritt.
  • Anonym (Lola)

Men om det nu är så att det uppstått problem med barnen när han träffat en ny - kan inte det vara förklaringen? Han kanske tänker att de kommer tolka det som att han väljer henne framför dem eller nåt?

Hur som: det enklaste måste ju rimligen vara att inte hålla saker hemliga. Men han tar en krånglig väg och det måste finnas en orsak till det. Ärligt nu TS: om du fick reda på att ha ska gifta sig och t ex ha ett barnfritt bröllop - skulle du vara ok med det? Kan det vara så att han vet att en sån grej skulle resultera i mer konflikt?

Svar på tråden Hur lång tid innan bröllopet berättade ni?