• Anonym (?)

koffeinfritt kaffe till barn?

När min dotter var typ 2 ville hon smaka mitt kaffe(koffeinfritt), vilket jag lät henne göra då jag var säker hon skulle tycka det smaka illa. Det gjorde hon inte och nu som 4-åring tycket hon fortfarande det är gott och frågar hon fortfarande om hon får smaka varje gång.
    Nu när det är varmt gör jag en kaffedrink av sojamjölk, koffeinfritt kaffe och is som hon brukar få smaka av och jag funderar på att låta henne få en egen eftersom den trots allt är koffeinfri. Skulle inte ge mina barn cola tex där det är koffein men undrar om någon vet om det finns något annat "dåligt" i det koffeinfria kaffet? 

• Svar på tråden koffeinfritt kaffe till barn?
  • Anonym (Kaffeälskare som mamma)

Intressant. Min son älskar kaffe. Har dock aldrig gjort kaffe till honom. Haha.
    Men om det hade funnits en dricka med smak av kaffe som var ofarlig hade han kanske fått det någon gång.
    Han älskar grekiskt kallt kaffe, frappe heter det. Och det inte som den sörjan man får på macdobalds utan detta är riktigt kaffe som tyvärr är jättestark så han får bara ta en mun ibland och sen får jag gömma den.

Han är 3 år snart.

• Meriall

Någon gång ibland är säkert okej. Kaffe innehåller mkt nyttiga ämnen. Min lilla smakade en slurk som 8 mån och gillade det också. Men processen där man tar bort koffeinet är inte perfekt så lite finns kvar. Därför bör de inte dricka det så ofta.

• Glinda från Oz

Ge henne kaffe om hon vill ha, sålänge det är koffeinfritt är det inte farligt. Det är bra mycket bättre än läsk och saft.

• Anonym (Sofie)

Jag drack koffeinfritt kaffe förut men sen läste jag att det inte är så bra då det innehåller mycket kemikalier, man använder visst kemikalier för att ta bort koffeinet. Jag hade nog varit försiktig med att ge det regelbundet till ett barn, även om en mindre mängd då och då säkert är ok.

Svar på tråden koffeinfritt kaffe till barn?