Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 14:18:39 följande:
Skulle det vara en bra grej att mördare och misshandlare ändå har rätt till sina barn? Jag tycker man har förverkat den rätten när man gör såna grejer. Men det är väl bara jag då.
Nä, han slår mig inte gul och blå. Men han skrämmer mig. Blir jag rädd så blir ju barnen rädda.
Det sa jag inte heller. Men om dom får umgänge med sina barn, tror du då verkligen att pappan till dina barn inte kommer få umgänge och eller mer? Det tror jag, han kommer garanterat få träffa sina barn, han har inte gjort något. Bara det att du blir rädd när han är arg. Problemet kan lika gärna ligga hos dig då och inte hos honom. Det kan vara ett resonemang hans advokat kan köra med. Det du kan göra är att vara samarbetsvillig och främja umgänge. Det för att minimera skadan.
Vet du, de flesta blir rädda när någon i deras närhet blir arg. Nu har du uppenbarligen en fd som kan behärska sig annars hade han gjort annat än att slå i dörrar. Klart som tusan det kan vara både obehagligt och annat.
Sen vet inte jag hur eran relation sett ut. Men det ger dig inte rätten att hålla undan era gemensamma barn för honom. Det kan snarare bita dig i baken och du kan förlora pga det.