Rätt att skydda mina barn
Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 15:57:21 följande:
Är det ingen här som har personlig erfarenhet av sånt här? Jag kan ju också googla och få fram info som säger att det här är brottsligt och att jag "riskerar att bli av med barnen" och sånt. Men jag tror inte på att det verkligen blir så i praktiken.
NÅGON som gjort så här och det har funkat?
Det höll på att hända min syster.
Hon har två barn med sin sambo, som var fysiskt våldsam. Barnen fick bevittna våldet, och han var även aggressiv gentemot dem, om än inte fysiskt våldsam gentemot dem.
Barnen ville inte vara hos honom. Verkligen ville inte. Den yngsta ställde sig i ett fönster och hotade att hoppa hellre än åka till sin pappa.
Det var en fruktansvärd situation för alla inblandade, och det blev en infekterad vårdnadstvist. Rätten dömde till pappans fördel, nämligen delad vårdnad, vilket min syster inte gick med på.
Först när polisen blev inblandad fick hon ge sig. Annars hade hon förlorat dem helt. Sån är lagen, OCH SÅ EFTERFÖLJS LAGEN I PRAKTIKEN:
Tro inte att det inte kommer att hända dig. För det kommer det att göra.
Hur historien slutade? Mycket skrik och bråk, men barnen fick åka dit vare sig de ville eller ej under flera år. Sen blev de stora nog att välja själva, och då valde de bort sin pappa.