Inlägg från: Anonym (Eh va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh va?)

Rätt att skydda mina barn

Om du håller barnen borta från pappan och som anledning använder att de har det bättre hos dig i största allmänhet är sannolikheten hög att du förlorar vårdnaden helt.
    Utgångspunkten juridiskt sett är att barnen har rätt till båda sina föräldrar, och den förälder som bäst tillgodoser detta får boendet.
    Pappan behöver alltså bara säga att det är jätteviktigt för honom att barnen även får träffa dig för att han ska få ensam vårdnad.
    Det ENDA du kan göra för att undvika detta är att omedelbart kontakta pappan för att göra upp ett umgängesschema och se till så att barnen får träffa pappan så fort som möjligt och sedan regelbundet.
    Har du inte gjort detta när ni kommer upp i rätten förlorar du barnen, under förutsättning att pappan säger att han vill ha dem förstås. Vill han inte det vet jag inte vad som händer.

• Anonym (Eh va?)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 22:46:23 följande:
    Jag tycker att man blir helt bakbunden som förälder när det enda som verkar betyda något är att båda föräldrar har rätt till barnet, skit samma hur olämplig den ena är...
    Du missar poängen. Föräldrarna har inga rättigheter alls, BARNET har rätt till båda sina föräldrar.
    Jag kan hålla med om att barn som far illa hos en förälder ska slippa vara där, men i ditt fall så har du bara en känsla av att det skulle kunna vara bråkigt för dem.

Nu har du fått flera svar på att det inte har fungerat, tänker du ändra taktik då?
    Förstår du att du riskerar att förlora barnen helt pga ditt agerande?
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 22:52:52 följande:
    Jag tror inte att det är så ovanligt faktiskt. Tror inte det är nån större risk att bli dömd för nåt brott heller. 
    Det är nog liten risk att bli dömd, men det är stor risk att förlora vårdnaden
Svar på tråden Rätt att skydda mina barn