• Anonym (Orolig)

Rätt att skydda mina barn

Jag gjorde slut med min sambo för några månader sen. Jag har sen dess hållt mig undan tillsammans med barnen för jag vill inte att han har barnen. Jag tror dom har det bäst med mig. Så han har alltså inte träffat dom sedan vi gjorde slut. Visst har jag rätt att göra så om jag tror att han är dålig som förälder? Jag tycker att han har så lätt att bli arg och kan smälla i dörrar och stampa i golvet och sånt. Jag är rädd att han ska bli arg på barnen om inte jag är med och håller koll. Jag vill absolut aldrig mera träffa honom eller ha med honom att göra, och jag vill inte att han ska ha barnen alls. Dom blir så ledsna när dom ska vara utan mig så jag tror inte dom är trygga utan mig. Nu har han stämt mig till tingsrätten för att få umgänge, kommer han verkligen att få igenom det?

• Svar på tråden Rätt att skydda mina barn
  • Fiona M
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:33:31 följande:

Men jag har ju anledningar! Kvinnojouren har hjälpt mig och är på min sida, så helt fel ute är jag inte!?

Vad har kvinnojouren hjälpt dig med, och vad sa du till dem att han gjorde som du inte skriver här?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (C) skrev 2017-05-26 12:57:57 följande:
    Nog för att man får respektera känslor, men det är ju också allt du har att komma med. Du kände dig rädd för att han skulle...men inget skedde på riktigt? Om man behandlar barnens pappa så dåligt att man gömmer undan hand barn är man inte automatiskt en dålig förälder då?
    Han har gjort sig förtjänt av det, och jag gör barnen en tjänst som gör det här. 
  • Anonym (Orolig)
    Fiona M skrev 2017-05-26 12:59:24 följande:
    Vad har kvinnojouren hjälpt dig med, och vad sa du till dem att han gjorde som du inte skriver här?
    Kontakt med soc och boende. Jag vill helst inte skriva exakt vad jag sa till dom. 
  • Johan75
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:59:54 följande:
    Han har gjort sig förtjänt av det, och jag gör barnen en tjänst som gör det här. 
    Jo, du ser det så och det kanske är så. Men rätten kommer knappast att se det så. Tyvärr har du nog gjort både dig själv och dina barn en otjänst med ditt handlande. Det du bör göra nu är att sammarbeta så mycket som möjligt, men vara öppen med dina farhågor. Just nu försämrar du nog dina chanser för varje dag som går.
    Behold, i come as a thief.
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:55:04 följande:

Om jag ska vara ärlig kanske jag bredde på lite extra när jag pratade med dom, så att jag säkert skulle få hjälp. Jag va orolig att inte bli tagen på allvar. Det kanske låter jättefjantigt att säga att man är rädd för att någon stampar i golvet, men jag ÄR ju rädd! Det känns så hotfullt, och jag skulle säga att han faktiskt ägnar sig åt psykisk misshandel. Jag kände mig också jätterädd för att han skulle ta barnen om jag gjorde slut. Jag tycker att om man behandlar barnens mamma så dåligt, så är man automatiskt en dålig förälder också. 

Du tycker det ja.. Det vet vi redan.. Kom med något konkret som han har gjort mot barnen som gör honom till en olämplig förälder.

Tyvärr får du stå ditt kasst.. Att du ljugit för kvinnojouren, varför har du gjort det? Vad var det som gjorde att du inte kunde ta steget till att flytta själv? Pengar?

Om han har misshandlat dig, varför har du då valt att få barn med honom? Var han sån innan ni fick barn? Om du nu har varigt så rädd och vart så utsatt så hade du inte behövt ljuga för kvinnojouren..

Han har rätt till sina barn- barnen har rätt till sin pappa. Du har ingen rätt att rycka barnen ifrån en trygghet..
  • Anonym (Orolig)
    HotPink skrev 2017-05-26 13:05:12 följande:
    Du tycker det ja.. Det vet vi redan.. Kom med något konkret som han har gjort mot barnen som gör honom till en olämplig förälder.

Tyvärr får du stå ditt kasst.. Att du ljugit för kvinnojouren, varför har du gjort det? Vad var det som gjorde att du inte kunde ta steget till att flytta själv? Pengar?

Om han har misshandlat dig, varför har du då valt att få barn med honom? Var han sån innan ni fick barn? Om du nu har varigt så rädd och vart så utsatt så hade du inte behövt ljuga för kvinnojouren..

Han har rätt till sina barn- barnen har rätt till sin pappa. Du har ingen rätt att rycka barnen ifrån en trygghet..
    För att jag vill inte flytta, jag ville att han skulle flytta och jag behövde någonstans att bo tills han flyttade. Sen har jag blivit borta längre än jag tänkte av olika anledningar.

Jag ljög ju för att jag var rädd och desperat, och du märker ju själv, ingen tar en på allvar om man säger "bara" som det är. Jag var rädd på riktigt och behövde hjälp, och jag såg till att få det. 

Tror du inte att det förekommer eller, att kvinnor blir kvar i dåliga och skadliga relationer, och även skaffar barn? Det är inte så jävla lätt att lämna som folk tror. 
  • Johan75
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 13:10:43 följande:
    För att jag vill inte flytta, jag ville att han skulle flytta och jag behövde någonstans att bo tills han flyttade. Sen har jag blivit borta längre än jag tänkte av olika anledningar.

Jag ljög ju för att jag var rädd och desperat, och du märker ju själv, ingen tar en på allvar om man säger "bara" som det är. Jag var rädd på riktigt och behövde hjälp, och jag såg till att få det. 

Tror du inte att det förekommer eller, att kvinnor blir kvar i dåliga och skadliga relationer, och även skaffar barn? Det är inte så jävla lätt att lämna som folk tror. 
    Men om du tittar i tråden nu så ser du väl att alla tycker du gjort fel. Säger det dig något? Det du gör nu försämrar dina chanser. Tingsrätten kommer inte att bara ge dig barnen för att du undanhållit dem från mannen, snarare tvärt om. Vad tänker du om ditt fortsatta agernade?
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Blir förbannad!)

När har ni fått tid till Tingsrätten?
    Jag råder dig till att försöka se till att få till några träffar med pappan och att du funderar på hur ni kan lägga upp ett fungerande umgänge för barnens skull,det kan hjälpa dig i tingsrätten så de ser att du försökt rätta till i de fel du nu faktiskt gjort,stor skada för barnens trygghet i att ha ett fungerande umgänge med båda sina föräldrar.

• Anonym (B)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 13:10:43 följande:

Det jag tror alla här försöker förmedla är att det är omöjligt för utomstående att veta hur dynamiken i ert förhålla de sett ut. Men förklaringen att "han blir arg och stampar" kommer aldrig hålla som en godtagbar förklaring till varför du hållt undan barnen för honom.
Svar på tråden Rätt att skydda mina barn