• Tioitopp

Beskriv vad du tror det var som gjorde att du och din nuvarande partner blev ett par?

Försök beskriv vad du tror det var som gjorde att du och din nuvarande partner blev ett par? Försök nämna minst fem saker. Rangordna dem gärna 1, 2, 3 osv.Glad 

• Svar på tråden Beskriv vad du tror det var som gjorde att du och din nuvarande partner blev ett par?
  • Tecum

En kombination av tur, skicklighet och att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.

• LionQueen88

1. Utseendet, att vi blev attraherade av varandra.
    2. Att jag är så bra i sängen
    3. Att vi har samma värderingar.
    4. Att vi kan skratta tillsammans 
    5. Att jag inte är svensk

• Tioitopp
    Tecum skrev 2017-05-26 21:18:12 följande:

En kombination av tur, skicklighet och att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.

Det är nog många här som önskar de hade den där skickligheten. Men som framförallt önskar de visste vad den bestod i. Kan inte du vara snäll och ge exempel. 
  • Tioitopp
    LionQueen88 skrev 2017-05-26 21:45:22 följande:

1. Utseendet, att vi blev attraherade av varandra.
    2. Att jag är så bra i sängen
    3. Att vi har samma värderingar.
    4. Att vi kan skratta tillsammans 
    5. Att jag inte är svensk

Låter bra. Men det är inte utan att jag nu önskar du kunde skriva hur gammal du är också. 
  • Aniiee

läste inte jag i den här tråden för ett par dagar sedan?

Whatever....

hon var envis och jag var aningens mindre envis.

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • LionQueen88
    Tioitopp skrev 2017-05-26 22:23:39 följande:
    Låter bra. Men det är inte utan att jag nu önskar du kunde skriva hur gammal du är också. 
    Jag är 29.
  • AndreaBD

Jag gjorde det som man egentligen inte ska göra - när jag träffade honom för andra gången på en pub (vi hade alltså setts och pratat lite en gång tidigare), så sa jag att jag egentligen var ganska trött på att vara singel. Som tur var kände han likadant.  Jag var då 43. :)

Vad det var som gjorde det exakt? Vi var båda ute efter en relation och hade pratat tidigare och tyckt att den andra var trevlig och vettig.

• Tecum
    Tioitopp skrev 2017-05-26 22:21:27 följande:
    Det är nog många här som önskar de hade den där skickligheten. Men som framförallt önskar de visste vad den bestod i. Kan inte du vara snäll och ge exempel. 
    För mig handlade det dels om att våga, dels om att bedöma vilken typ av person jag egentligen ville ha och passar med. Alltså att också våga välja bort. Och att våga gäller inte bara att ta initiativ utan också att våga misslyckas och att fortsätta satsa även om allt inte känns rätt från början. Att fokusera på det positiva istf på det negativa, vilket är ett fel som jag tror många gör.
  • Tecum
    Aniiee skrev 2017-05-26 22:29:32 följande:
    läste inte jag i den här tråden för ett par dagar sedan?

Whatever....

hon var envis och jag var aningens mindre envis.
    Med andra ord så tjatade hon in sig...
  • Aniiee
    Tecum skrev 2017-05-27 09:37:11 följande:
    Med andra ord så tjatade hon in sig...
    yupp.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • SilverEmma

Jag blev gravid efter 3 månader. Det var det absolut avgörande. Innan dess var han lite en rebound, vi hade roligt tillsammans och höll båda på med musik men jag vet inte om jag såg någon längre framtid med honom. Sen blev jag galet kär i honom och är det fortfarande, nu 9 år senare. 

• nernu

Jag blev förälskad i tryggheten och den finns kvar genom alla förändringar.

• Dexter dot com

1, Vi ligger på samma nivå sexuellt och är väldigt attraherade av varann
    2, Ingen av oss har barn och vi har liknande prioriteringar i livet
    3, Vi har olika intressen så vi "nöter" inte på varann hela tiden och har gott om egentid.

• Hälsofreak

1. Jag sa att jag tagit bort mitt Tinder-konto (haha)
    2. Vi var väl båda attraherade av varandra
    3. Vi hade lätt för att prata om saker och skratta
    4. Antar att jag var hans typ

• EmberEyes

1) Gemensam primära passion/hobby
    2) Gemensam värdegrund
    3) Vi utmanar varandra och tillfredställer varandras behov på alla plan, både intellektuellt, emotionellt, fysiskt, sexuellt osv.
    4) Kompatibla i sängen
    5) Tillräckligt olika för att komplementera varandra

Svar på tråden Beskriv vad du tror det var som gjorde att du och din nuvarande partner blev ett par?