• SweetJune

    Tips på bästa Sunwing resort och Fritidsresor (barn i åldern 4 år och 1,5 år)?

    Hej!

    Tänkte planera resa till nästa sommar och undrar om ni kan tipsa om bästa sunwing resmålet och Fritidsresor?

    Mina barn kommer vara 4 år och 1,5 år.

    Tack

  • Svar på tråden Tips på bästa Sunwing resort och Fritidsresor (barn i åldern 4 år och 1,5 år)?
  • Marmelad89

    Det bästa sunwing hotellet är utan tvekan sunwing Kallithea! Rekommenderar det varmt! Alla sunwing hotell är barnvänliga och Lollo och Bernie brukar bli en riktig hit! Vi har varit på sunwing i cala bona, alcudia och på gran canaria. Samtliga resorter är bra, men Kallithea är bäst. Nackdelen med Kallithea är att havet blir djupt väldigt snabbt, det går inte att leka i vattenbrynet på ett säkert sätt. Om ni föredrar havet rekommenderar jag istället alcudia.

    Både tui (bamse) och sunwing är familjehotell, ni kan välja vilket som, ni kommer få en bra semester oavsett :)

    Jag kan höja ett varningens finger dock och det gäller sunwing på gran canaria. Där saknas AC (läste att det kommer installeras, men oklart när) och i juli-september är det hett! Vi var där i augusti och det var en hemsk upplevelse, vi kunde inte vistas på rummet dagtid och sov knappt på nätterna... Så mitt viktigaste tips till er är att kontrollera att hotellet ni väljer har ac...

  • SweetJune
    Marmelad89 skrev 2017-05-27 00:35:17 följande:

    Det bästa sunwing hotellet är utan tvekan sunwing Kallithea! Rekommenderar det varmt! Alla sunwing hotell är barnvänliga och Lollo och Bernie brukar bli en riktig hit! Vi har varit på sunwing i cala bona, alcudia och på gran canaria. Samtliga resorter är bra, men Kallithea är bäst. Nackdelen med Kallithea är att havet blir djupt väldigt snabbt, det går inte att leka i vattenbrynet på ett säkert sätt. Om ni föredrar havet rekommenderar jag istället alcudia.

    Både tui (bamse) och sunwing är familjehotell, ni kan välja vilket som, ni kommer få en bra semester oavsett :)

    Jag kan höja ett varningens finger dock och det gäller sunwing på gran canaria. Där saknas AC (läste att det kommer installeras, men oklart när) och i juli-september är det hett! Vi var där i augusti och det var en hemsk upplevelse, vi kunde inte vistas på rummet dagtid och sov knappt på nätterna... Så mitt viktigaste tips till er är att kontrollera att hotellet ni väljer har ac...


    Tack för tips och för att du delar med dig. Men vad jobbigt utan ac i sån värme..det förstår jag. Vilken månad var ni i Alcudia? Vad har ni tagit för matpaket? Sandy bay Cypern ska också vara bra..ska ni testa det ngn gång?
  • 2grabbsmamman

    Tui (Fritidsresor): Janna e Sole på Sardinien. Family life hotell (barnklubbar, barnshower, Bamse, all inclusive osv) så helt anpassat för barnfamiljer, jättefint och nyrenoverat. Förmodligen inte så kul för tonåringar men perfekt för mindre barn. Rekommenderas!

  • SweetJune
    2grabbsmamman skrev 2017-05-27 19:25:27 följande:

    Tui (Fritidsresor): Janna e Sole på Sardinien. Family life hotell (barnklubbar, barnshower, Bamse, all inclusive osv) så helt anpassat för barnfamiljer, jättefint och nyrenoverat. Förmodligen inte så kul för tonåringar men perfekt för mindre barn. Rekommenderas!


    Tack! Var det nära till stranden och vilka månader bäst att resa?
  • Marmelad89
    SweetJune skrev 2017-05-27 19:20:34 följande:

    Tack för tips och för att du delar med dig. Men vad jobbigt utan ac i sån värme..det förstår jag. Vilken månad var ni i Alcudia? Vad har ni tagit för matpaket? Sandy bay Cypern ska också vara bra..ska ni testa det ngn gång?


    Nu sist tog vi "inclusive" (tror jag att det hette), det var 5 luncher och 5 middagar. På Grekland kunde vi välja mellan fimo och costas, två riktiga toppen ställen! Vi var jättenöjda! Tycker buffématen tenderar att vara likadan varje dag och undviker därför all-inclusive. Lollo och bernie ice-cream card finns att köpa också, 10 glassar/slush för 100kr, vilket gör all-inclusive ännu mer onödigt ;)

    Nej vi har inte bott på sunwing i Cypern, men däremot har vi bott på ett annat hotell i ayia napa. Blev inte förtjusta i staden, väldigt turistigt, massor av turistbutiker och väldigt mycket party. Om man ska se till omgivningarna kan jag passa på att nämna att alcudia inte heller har en "rolig" miljö, mest souveniraffärer och uppblåsbara krokodiler.

    Från Kallithea till Rhodos stad är det nära, tar bara en stund med bussen, där är det trevligt. En vanlig medelhavsstad med många roliga butiker, fina caféer och restauranger. Cala Bona är halvkul, många trevliga restauranger och caféer dock.

    Det beror på hur man tänker sig semestern. Om man bara vill vara på hotellområdet är alla sunwing hotell kanon! Det finns mängder att göra på hotellområdet, med två små barn kommer ni förmodligen inte vara rastlösa ;)

    En annan sak att tänka på är tillgången till solstolar, väljer man ett hotell utan strand (cala bona) är det mer eller mindre krig om stolarna. Alla ställer klockan tidigt och paxar, kanske inte riktigt det man vill ägna sig åt på semestern om du frågar mig ;)
  • Duckan

    Vi bodde på Viva Blue (Fritidsresor) i Alcudia, Mallorca. Gillade hotellet och poolområdet. Vi åt av buffén nån gång, men hade inte all inc.

  • K med lilla E

    Vi ska åka till Sunwing Side Beach i juni, verkar vara ett toppenhotell. Vi har bokat frukost. 

  • Ruter

    Vi var till sunwing kallithea med sonen när han var 1,5 år va jättefint hotell och god mat i resturangen som låg nere vid vattnet (hade inte all inclucive). Vi kom även hem för två veckor sedan från alcudia. Otroligt fin stad med fntastisk strand. Hade jag vald nåt av dom resemålen igen hade jag helt klart valt alcudia då det var finare strand och närmare till resturanger och omgivning. På kallithea behövde buss eller taxi åkas för att komma till rhodos stad. Jag är mer den som gärna promenerar och speciell med barn då trafiksäkerheten i taxi/buss oftast är sämre.

    Vi bodde inte på sunwing i alcudia däremot spenderade vi två veckor på zafiro palace (via ving) som jag verkligen kan rekommendera. Jättefint hotell ser verkligen ut som på bilderna i verkligheten. Barnen 11mån och 3,5 år älskade poolen och lekplatsen. Och servicen var på topp. När vi kom till hotellet med transferbussen första dagen kl 12 så var vårat rum inte färdigt, då fick vi en kupong så vi kunde gå p och äta deras lunchbuffe iväntan på att de städade klart( hade inte köpt till någon måltid denna gång heller) va en jättegod buffé där det fanns mycket att välja på som det stod och lagade till fanns till och med en barnmatspure till småbarnen att ta. När vi hunnit sitta ner i 10 min så ringde dom på min mobil och berätta att rummet var färdigt och när vi kom kom till rummet stod våra väskor där. Varje dag gav dom oss 1 liter vatten också. Om vi åker till alcudia igen kommer vi helt klart välja detta hotell.

  • SweetJune
    Ruter skrev 2017-05-29 15:03:24 följande:

    Vi var till sunwing kallithea med sonen när han var 1,5 år va jättefint hotell och god mat i resturangen som låg nere vid vattnet (hade inte all inclucive). Vi kom även hem för två veckor sedan från alcudia. Otroligt fin stad med fntastisk strand. Hade jag vald nåt av dom resemålen igen hade jag helt klart valt alcudia då det var finare strand och närmare till resturanger och omgivning. På kallithea behövde buss eller taxi åkas för att komma till rhodos stad. Jag är mer den som gärna promenerar och speciell med barn då trafiksäkerheten i taxi/buss oftast är sämre.

    Vi bodde inte på sunwing i alcudia däremot spenderade vi två veckor på zafiro palace (via ving) som jag verkligen kan rekommendera. Jättefint hotell ser verkligen ut som på bilderna i verkligheten. Barnen 11mån och 3,5 år älskade poolen och lekplatsen. Och servicen var på topp. När vi kom till hotellet med transferbussen första dagen kl 12 så var vårat rum inte färdigt, då fick vi en kupong så vi kunde gå p och äta deras lunchbuffe iväntan på att de städade klart( hade inte köpt till någon måltid denna gång heller) va en jättegod buffé där det fanns mycket att välja på som det stod och lagade till fanns till och med en barnmatspure till småbarnen att ta. När vi hunnit sitta ner i 10 min så ringde dom på min mobil och berätta att rummet var färdigt och när vi kom kom till rummet stod våra väskor där. Varje dag gav dom oss 1 liter vatten också. Om vi åker till alcudia igen kommer vi helt klart välja detta hotell.


    Tack för tips ska absolut kolla in, kul att höra! Hur var vädret och vilket matpaket valde ni?
  • SweetJune
    Ruter skrev 2017-05-29 15:03:24 följande:

    Vi var till sunwing kallithea med sonen när han var 1,5 år va jättefint hotell och god mat i resturangen som låg nere vid vattnet (hade inte all inclucive). Vi kom även hem för två veckor sedan från alcudia. Otroligt fin stad med fntastisk strand. Hade jag vald nåt av dom resemålen igen hade jag helt klart valt alcudia då det var finare strand och närmare till resturanger och omgivning. På kallithea behövde buss eller taxi åkas för att komma till rhodos stad. Jag är mer den som gärna promenerar och speciell med barn då trafiksäkerheten i taxi/buss oftast är sämre.

    Vi bodde inte på sunwing i alcudia däremot spenderade vi två veckor på zafiro palace (via ving) som jag verkligen kan rekommendera. Jättefint hotell ser verkligen ut som på bilderna i verkligheten. Barnen 11mån och 3,5 år älskade poolen och lekplatsen. Och servicen var på topp. När vi kom till hotellet med transferbussen första dagen kl 12 så var vårat rum inte färdigt, då fick vi en kupong så vi kunde gå p och äta deras lunchbuffe iväntan på att de städade klart( hade inte köpt till någon måltid denna gång heller) va en jättegod buffé där det fanns mycket att välja på som det stod och lagade till fanns till och med en barnmatspure till småbarnen att ta. När vi hunnit sitta ner i 10 min så ringde dom på min mobil och berätta att rummet var färdigt och när vi kom kom till rummet stod våra väskor där. Varje dag gav dom oss 1 liter vatten också. Om vi åker till alcudia igen kommer vi helt klart välja detta hotell.


    Vattenlandet med piratskepp såg jätteroligt ut. Tror du/ni det är "bättre" än sunwing Alcudia och ngt speciellt boende du kan tipsa om? Hade de många aktiviteter för barn? Dvs där vi vuxna kunde vara med? Nära stranden?
Svar på tråden Tips på bästa Sunwing resort och Fritidsresor (barn i åldern 4 år och 1,5 år)?