Han vill inte ha barn
Jag och min partner har varit tillsammans i snart 7 år.
Under denna tid har vi pratat en del kring barn och jag har alltid varit väldigt öppen och rak om att jag vill absolut ha barn - men inte just nu. Han har sagt att han också vill ha barn men precis som jag så vill han vänta.
Vi är båda kring 30 år gamla, vi har stabila inkomster och allting i våra liv fungerar som det ska... tills nyligen. Han har nu sagt att han inte vet om han vill ha barn överhuvudtaget och att det lutar mer mot att han kommer att välja att sterilisera sig.
Jag kommer aldrig någonsin att försöka tvinga honom på något sätt att göra annat än det just han själv vill, det är hans val.
Men jag måste ta ett eget val på hur jag vill göra. Jag vill väldigt gärna ha barn, men jag vill ju ha det med honom. Det är honom jag älskar och vill dela mitt liv med.
Jag känner mig så otroligt splittrad, förstörd, i en sorg som jag inte vet hur jag ska kunna hantera. Har någon utav er varit i samma situation? Hur har ni löst det? Går det att lösa?
Jag vill bara poängtera extra att jag inte anser att han gjort någonting fel alls. Jag känner mig inte lurad, han har helt enkelt bara ändrat sig och jag är ändå glad att han ändrade sig innan vi hunnit skaffat barn så hata inte på honom ni heller.