• Athena79

Huvudvärk och flimmer framför ögonen!! Nån mer????

Idag har jag en hemsk huvudvärk. Har haft ont i huvudet till och från i ca 2 veckor.
    Idag började det öven flimmra framför ögonen. Har aldrig haft migrän, brukar inte ens ha ont i huvudet.

Nån mer??

• Svar på tråden Huvudvärk och flimmer framför ögonen!! Nån mer????
  • JeO

Har du även högt blodtryck och äggvita i urinen kan det vara havandeskapsförgiftning.
    Ring din bm.

• summertime

Tycker absolut att du ska kontakta din BM direkt!
    huvudvärk med flimmer kan vara migrän, men även tecken på havandeskapsförgiftning (vilket jag dock inte tror med tanke på hur långt gången du är). Men ring för säkerhets skull!

• 9Kärleken6

Låter som migrän. Hade själv så för ca 2 veckor sen. Ring bm men annars så rekomenderar jag akuten. Blev slussad till 4 ställen innan jag hamnade på akuten och äntligen fick hjälp. Bättre att åka dit på en gång. Många läkare tror att de inte kan ge oss gravida någon medicin alls.

Lycka till!

• Kajak

Det kan vara tecken på vattenbrist.

Jag hade rejält huvudvärk så förstod jag att det kan vara vattenbrist så jag provade att drick ett par glas vatten efter varje toabesök så det blir van.

Nu idag känner jag lite huvudvärk då vet jag vad det beror på.

Så du kan prova om det är så eller annat som några härinne skriver om...

• MallanFrallan

kan även vara spänningshuvudvärk!

• Babe

Låter som migrän... huvudvärk med flimmer, (man kan även må illa av migrän).
    Jag brukar aldrig ha migrän, men NU, är i v9. Ett dygn håller det i sig som längst och inget tycks hjälpa. För min del beror det inte på vätskebrist eller järnbrist (kan va orsak) däremot lågt blodtryck och grav.hormoner som ställer till det... vanligt vid graviditet, sa doktorn.
    Men det är värt att kolla upp orsaken!
    För mig hjälpte, tro mig, efter ett dygns elände, 1 xl-kopp med starkt the! Koffeinet kan tydligen lindra migrän *ler* Det är väl värt att prova !med kaffe/the/cocacola.
    Lämnar ingen garanti, men det funkade för mig. Hoppas du mår bättre, snarast!

Babe

• Växjömamma1976

jag känner absolut igen mej! Har titt som tätt huvudvärk nu som gravid men som nån sade så kolla med din BM för har du även äggvita i urinen och högt blodtryck så kan det vara farligt!!

Lycka till!

Svar på tråden Huvudvärk och flimmer framför ögonen!! Nån mer????