Hjälp! Min katt har börjat kissa överallt i hemmet!
Jag blir inte klok på min katt!
Igår fick vi hem vår nya soffa, och sen dess har vår katt blivit helt stissig och går hela tiden runt och mjauar. Jag vet att katter har svårt för nya möbler i början, men nu har hon slutat gå på lådan! På kvällen såg jag att hon hade kissat på vårt sovrumsgolv. Snabbt städade jag upp det då vi har parkettgolv och det blir inte trevligt om det sätter sig där och det börjar snabbt lukta.. Jag blev dock inte arg för jag tänkte att det bara skulle vara en engångsgrej, hon har kissat i vår gamla soffa förut och det var när hon löpte. Iaf, jag kollar hennes låda och den är alldeles ren, låg ingen avföring eller något sånt. Sen nu i natt då jag satt uppe och pluggade ser jag min katt ställa sig i vår nya soffa på soffkanten och kissa rakt ut på golvet. Jag blir flyförbannad, rusar upp och katten börjar springa. Thanks lord att det inte kom något kiss på den nya soffan och att det hamnade på golvet istället men VARFÖR gör hon såhär och vad ska jag göra?! Jag bar upp henne, pekade på kisset som låg på golvet och sa "FY! Så gör man inte!" Sen bar jag in henne till badrummet där hennes låda står och satte henne i den.
Är så fruktansvärt rädd över att detta kommer hända tredje gången gillt..