• Sara2017

    För oss med bim JULI 2017

    Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

  • Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • Sommaren12
    Platysma skrev 2017-08-03 09:29:34 följande:

    Åh, ser nu att jag skrev samtidigt som du sommaren. Tråkigt att mensen kom! Ska du försöka en månad till innan "sommaruppehållet"? Har för mig att du ville undvika att föda under sem.

    Evve88, hur sen är du?


    Såg det men ingen fara. :) Ja jag blev väldigt besviken. Gick på toa i morse för att ta digitala testet så hade mensen kommit. :( Men men bara på det igen.

    Ja jag tänkte att nästa försök blir i september och isf blir det en junibebis. Då har väl inte så många gått på semester än? Men jag fick min dotter i augusti och då var det både brist på personal (som nu) och semester. Ingen hade tid för mig alls och kom bara in om jag kallade. Jag fick ligga kvar i badkaret två timmar efter jag eg ville upp för det var andra föderskor som de var tvungna att prioritera. Eda blev försenat gång på gång för läkarna var med underbemannade. Jag var i ett paniktillstånd som jag inte kunde komma ur och hade verkligen behövt stöttning i det. Det är ju inte personalens fel såklart, de gjorde vad de kunde, men jag känner mig väldigt rädd för att hamna i det läget igen. Så blir det ingen junibebis så stänger jag nog igen butiken två månader. Men vi får se, är ju samtidigt svårt att låta bli när man känner att äl är på gång :D

    Men så spännande med dig. Hoppas inte mensen kommer utan ett plus istället!
  • Sommaren12
    evve88 skrev 2017-08-03 09:00:24 följande:

    Så himla himla besviken man blir :/ speciellt när man får plus först.

    Fortsatt negativt för mig så mitt var nog spök med :/


    Är det såna testa-tidigt-tester du har tagit? Bim-4 är ju fortfarande tidigt. Jag håller tummarna för dig!
  • evve88
    Sommaren12 skrev 2017-08-03 23:10:49 följande:

    Är det såna testa-tidigt-tester du har tagit? Bim-4 är ju fortfarande tidigt. Jag håller tummarna för dig!


    Svarar dig här istället :) såg att du skrivit i andra gruppen!

    Har en son på ett och ett halvt sen innan :)

    Försökt ett halvår nu.

    Skulle ni hoppa nästa månad skrev du?
  • Platysma
    Sommaren12 skrev 2017-08-03 23:09:09 följande:

    Såg det men ingen fara. :) Ja jag blev väldigt besviken. Gick på toa i morse för att ta digitala testet så hade mensen kommit. :( Men men bara på det igen.

    Ja jag tänkte att nästa försök blir i september och isf blir det en junibebis. Då har väl inte så många gått på semester än? Men jag fick min dotter i augusti och då var det både brist på personal (som nu) och semester. Ingen hade tid för mig alls och kom bara in om jag kallade. Jag fick ligga kvar i badkaret två timmar efter jag eg ville upp för det var andra föderskor som de var tvungna att prioritera. Eda blev försenat gång på gång för läkarna var med underbemannade. Jag var i ett paniktillstånd som jag inte kunde komma ur och hade verkligen behövt stöttning i det. Det är ju inte personalens fel såklart, de gjorde vad de kunde, men jag känner mig väldigt rädd för att hamna i det läget igen. Så blir det ingen junibebis så stänger jag nog igen butiken två månader. Men vi får se, är ju samtidigt svårt att låta bli när man känner att äl är på gång :D

    Men så spännande med dig. Hoppas inte mensen kommer utan ett plus istället!


    Om bebisen rappar på lite så kommer den ju innan midsommar, ska nog lösa sig :)

    Åh, det låter som en jättehemsk upplevelse. Förstår verkligen varför du vill undvika det igen. Har funderat i samma banor själv, jag bor i Stockholm och är ju mycket skriverier om hur mödravården i princip kollapsat i sommar. Redan att föda under vanliga omständigheter tycker jag känner hur läskigt som helst. Men samtidigt känns det svårt att säga nej till en bebischans...
  • Platysma

    Idag fick jag min mens. Blev glad, för var säker på att jag inte var gravid och hade börjat oroa mig för att "inget funkar" istället... Har tio äl-stickor, så ska prova dem efter mensen för att se om jag har ägglossning och när!

  • EnPetra

    Min mens gör mig knäpp.

    Är den inte 2 veckor sen, så är den en vecka tidig. Hör och häpna, så kom den bara en dag sent denna månaden.( När jag såklart hunnit göra ett negativt grav.test. )


    MEN IALLAFALL.. Fick mens fredag den 28/8, och den skulle ju då sluta den 4/9. (jag har alltid mens i en vecka) Men jag blöder fortfarande? 


    Den har även varit rejält mycket mindre än vad den brukar. Tänk att gå från dubbla bindor till att det endast kommer när man torkar sig efter toalettbesök. Och detta har varit under HELA mensen, inte nu dem senaste dagarna.. 


     


    WHats up with my mens ?! Sjukt svårt att pricka in ägglossningen.. :/

  • EnPetra
    EnPetra skrev 2017-08-07 12:09:21 följande:

    Min mens gör mig knäpp.

    Är den inte 2 veckor sen, så är den en vecka tidig. Hör och häpna, så kom den bara en dag sent denna månaden.( När jag såklart hunnit göra ett negativt grav.test. )


    MEN IALLAFALL.. Fick mens fredag den 28/8, och den skulle ju då sluta den 4/9. (jag har alltid mens i en vecka) Men jag blöder fortfarande? 


    Den har även varit rejält mycket mindre än vad den brukar. Tänk att gå från dubbla bindor till att det endast kommer när man torkar sig efter toalettbesök. Och detta har varit under HELA mensen, inte nu dem senaste dagarna.. 


     


    WHats up with my mens ?! Sjukt svårt att pricka in ägglossningen.. :/


    menar ju såklart att den började 28/7 och skulle sluta 4/8. :D
  • EmmaStinan

    Hej allihop! Här har ni nu en skakig människa!

    Tog nyss ett test från Apoteket, tror jag är på BIM +7. Testet blev tydligt positivt men ändå bara hälften så starkt streck som kontrollstrecket. Är det normalt? Testade negativt på BIM.

    Puls på 200 just nu!

  • Ciconiidae
    Platysma skrev 2017-08-06 10:06:53 följande:

    Idag fick jag min mens. Blev glad, för var säker på att jag inte var gravid och hade börjat oroa mig för att "inget funkar" istället... Har tio äl-stickor, så ska prova dem efter mensen för att se om jag har ägglossning och när!


    Tänk på att äl-stickorna inte visar om du har ägglossning utan visar bara hormonstegring av lh-hormonet. Du måste ta blodprov efter äl för att se att ett ägg verkligen släppte.
  • EmmaStinan

    GladHej! Hade BIM 31/7 och plussade på BIM +6 efter att ha fått klart negativt test på BIM-dagen. Har nog aldrig blivit så förvånad någonsin i mitt liv då det här var första månaden då jag var helt säker på att jag inte blivit gravid - inga symtom och inte ett endaste positivt ägglossningstest. Men, kroppen är inte alltid logisk och jag är naturligtvis väldigt glad och lite orolig för de närmsta veckorna!


    Håller tummarna för alla er andra som plussat att allt ska gå vägen och hoppas att ni som inte plussade nu får ert efterlängtade plus snart nog!

  • Ciconiidae
    EmmaStinan skrev 2017-08-22 11:41:24 följande:

    Hej! Hade BIM 31/7 och plussade på BIM +6 efter att ha fått klart negativt test på BIM-dagen. Har nog aldrig blivit så förvånad någonsin i mitt liv då det här var första månaden då jag var helt säker på att jag inte blivit gravid - inga symtom och inte ett endaste positivt ägglossningstest. Men, kroppen är inte alltid logisk och jag är naturligtvis väldigt glad och lite orolig för de närmsta veckorna!

    Håller tummarna för alla er andra som plussat att allt ska gå vägen och hoppas att ni som inte plussade nu får ert efterlängtade plus snart nog!


    Stort grattis! Jag plussade inte i denna tråden men plussde i augusti istället. Så gick in i vecka fem idag. :)
  • EmmaStinan
    Ciconiidae skrev 2017-08-22 15:34:14 följande:
    Stort grattis! Jag plussade inte i denna tråden men plussde i augusti istället. Så gick in i vecka fem idag. :)
    Tack! Och detsamma! Skrattande Ja för mig blev ju också plusset i augusti.
    Jag är i vecka 7 eller 8, inte säker men får det fastställt på tidigt UL om några veckor. Hur mår du? Själv har jag inte ens en antydan till illamående, bör vara glad för det såklart men blir också lite orolig. Däremot molvärk från helvetet ibland och ömma bröst. Så spännande!
  • Ciconiidae
    EmmaStinan skrev 2017-08-22 15:36:24 följande:

    Tack! Och detsamma!  Ja för mig blev ju också plusset i augusti.

    Jag är i vecka 7 eller 8, inte säker men får det fastställt på tidigt UL om några veckor. Hur mår du? Själv har jag inte ens en antydan till illamående, bör vara glad för det såklart men blir också lite orolig. Däremot molvärk från helvetet ibland och ömma bröst. Så spännande!


    Känner lite i magen ibland, lite som dovt illamående ibland, lite förändrat smak- och luktsinne. Men väldigt svagt allting så inte mkt jag känner. Med barn ett så var det molningar och trötthet inget mer de första 12 veckorna, och att mage var svullen. Hoppas jag slipper illamåendet denna ggn också.
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017