Nä, ärligt talat så gilla inte alls något av det jag hade som barn eller mitt syskons gamla kläder. Min mamma och moster sparat av nostalgiska skäl. Extremt tvätt blekta och typ bara vita plagg. Urtråkiga. Inser ju att modet och typen av plagg förändras med tiden även smaken.
Första barnet fick mest nytt dels köpt på rea från de vanliga kedjorna även om jag var mer pigg på polarn och pyret och min mamma gnällde hur onödigt det var sen när barnet var typ året hade den mest pop iaf. Nu andra barnet 7,5 år senare. Typ bara mini rodini och lite molo, något enstaka från kappahl. Köpt det mesta begagnat, eller rea. Lär sälja vidare när babyn vuxit ur plaggen. Samt då föredrar plagg som har ett andrahandsvärde, dvs inte blir liggande som första barnets plagg, helt hopplösa och bli av med även på loppis, lär nog sänkas bort i brist på bättre tillslut. Nu klagar varken min mamma eller svärmor då de vet att andrahandsmarknaden finns och att jag fått in en del med åren på att sälja på nätet när plaggen varit urvuxna.
Så lär nog knappt finnas urvuxna plagg sen när barnen är stora. Tror klädsmak, färger, typ av plagg kan förändrats ytterligare.
Kunde väl tagit emot plagg om de var lite nyare och lite mer i min smak.