• Gurkan25

Barnvagn

Hej! Jag är beräknad till den 20nde december med min lilla bebis och är i vecka 10+3. Det är mitt första barn så har ingen barnvagn från innan.

Vill ju inte köpa en vagn och sen få missfall:(

Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Barnvagn
  • Carambolan

Du behöver ju inte köpa barnvagn nu. Inte ens om du köper en sprillans ny från fabrik med önskemål om färg och mönster brukar det vara mer än två månaders leveranstid. Köp vagn i oktober så är missfallsrisken extremt liten.

• mammaåten

Det finns ingen anledning att börja köpa saker redan nu. 
    Spar undan pengar varje månad (om ni har behov av att dela upp inköpen) och handla senare under graviditeten. 
    Vi handlade inget innan ultraljudet och då endast småsaker. 
    Sängen köpte vi i vecka 30 ca och vagnen lite senare. Den var begagnad så därav ingen leveranstid. 

• princess77

När jag väntade första barnet så beställde vi vagn efter stora ultraljudet i vecka 20. Resten köpte vi 1-2 mån innan bebisen föddes.

Denna gången har vi det mesta men jag vill ha en ny vagn eftersom det har gått 6 år ;) men jag tänker inte beställa den förens vecka 20-25.

Är beräknad 15 dec.

• Anonym (Matilda)

Vänta. Men ni kan ju kolla ut en ni gillar och köpa när det närmar sig.

• Skånetjej01

Jag beställde vagnen efter rul. Där jag köpte den fanns en garanti att om något gick fel så kunde man lämna tillbaka vagnen om den va oanvänd.

• Mymlan1986

Vänta att köpa barnvagn till ni varit på RUL, dela upp köpen (babyskydd osv) på månaderna fram till BF så slipper alla utgifter komma på en gång

• Jsv17

Jag har bf i början på december vi var och kikade lite på vagnar och så för att få ett hum om vad vi gillar. Sen frågade vi på butiken när han tyckte vi skulle beställa och fick rådet 2-3 månader innan räckte gott och väl, oftast kan de få in vagnen på 4 veckor men även om det skulle ta längre så har man ju bra buffer.

Vi kommer dock vänta till efter rul i slutet på Juli, och kanske beställa vagnen i slutet på Augusti. Har inte köpt någonting än faktiskt, kommer nog vänta med det mesta andra till efter rul också

• Det kommer bli bra

Som alla andra säger. Vänta med vagn. Däremot kan du redan nu börja läsa recensioner, gå till babyaffär och testa och sedan bestämma om du ska köpa en begagnad eller ny. Om du köper en ny så kan du beställa en ca 2 månader innan bf. De flesta babyaffärer har också en returpolicy ifall det händer ngt med babyn där man får pengar tillbaka. 

• Snuttis2

Köpte vagnen runt v 30!

Och köper du nytt får du en garanti med så skulle något hända får du lämna igen vagnen o få tillbaka pengarna !

• Tjarls

Vi köpte vår 5 månader innan BF, men det hade gått alldeles utmärkt att vänta ett tag till. Tänker du köpa ny så är det viktigaste att höra hur lång leverans de har. Annars är det bara utgå från vad som känns bäst. I slutändan är det mycket av en fråga hur länge du vill ha den stående hemma, men det är ingen som helst stress. 

Jag och min fru resonerar en del av det i senaste avsnittet av vår podd faktiskt! Finns där poddar finns, sök "Kanskedansen" eller lyssna på vår hemsida.

Svar på tråden Barnvagn