• Niko92

Följa med elker inte Bröllop utomlands

Jag kan bara prata för mig själv när jag säger att jag och mina syskon skulle göra vad som krävs för att närvara på varandras bröllop även om det var på andra sidan jorden. Jag själv gifte mig utomlands men det visste familjen mer än 1 år innan. Alla som ville närvarade även om vissa hade ansträngd ekonomi. Jag tycker att du som syster borde spara under det här året och göra ditt bästa för att åka på hennes bröllop. Förlåt om jag misstolkar men det känns som om du redan bestämt att du inte kommer gå för bröllopet inte är i Sverige och inte heller kommer anstränga dig för att närvara.

Jag tycker att en vigsel är en intim gest mellan två människor och det är faktiskt deras dag. De som känner att de vill närvara kommer göra det på ett eller annat sätt. Dock är det bara min åsikt. Förstör inte relationen ni har utan ta det försiktigt fram. Inga pengar i världen skulle kunna få mig att inte vara med när min syster gifter sig.

• Niko92
    fornminne skrev 2017-05-29 06:58:18 följande:

Läste du ordentligt? TS skriver att de inte har råd, inte att de inte vill komma!

Självklart vill man dela sina nära och käras stora dag om man har en bra relation. Samtidigt kretsar faktiskt inte hela världen kring ett brudpar. Det är lite Bridezilla-inställning över det hela. Att lägga det utomlands och ändå FÖRVÄNTA sig att många kan komma, för "det är vår dag", är bra fräckt.

Vill man att så många som möjligt ska komma, lägger man det nära och billigt. Särskilt om man vet att många inte har så bra ekonomi.

Jag skrev att det KÄNNS så inte att TS skrev så och det är min känsla. Alla vi är olika och prioriterar olika saker. Kan det vara så att delar av mannens släkt inte kan komma till Sverige pga. Visum till exempel? Bara för det är nära för brudens släkt kanske det inte är det för brudgummens? Man måste ta hänsyn till alla aspekter tycker jag. Sen om någon tycker ett bröllop är för gästerna eller för paret får stå för dem. Tycker ändå att ett år är väldigt lång tid som man hinner spara ihop en del på. Fortfarande är det då prioriteringar det handlar om. Som någon skrev kan ts åka 1-2 dagar och utan man och barn. Då kan hon tom bo hos släkt till brudgummen och har då en kostnad mindre.

Fast som sagt alla är vi olika och har rätt till våra åsikter.
Svar på tråden Följa med elker inte Bröllop utomlands