Följa med elker inte Bröllop utomlands
Niko92 skrev 2017-05-29 05:45:36 följande:
Jag kan bara prata för mig själv när jag säger att jag och mina syskon skulle göra vad som krävs för att närvara på varandras bröllop även om det var på andra sidan jorden. Jag själv gifte mig utomlands men det visste familjen mer än 1 år innan. Alla som ville närvarade även om vissa hade ansträngd ekonomi. Jag tycker att du som syster borde spara under det här året och göra ditt bästa för att åka på hennes bröllop. Förlåt om jag misstolkar men det känns som om du redan bestämt att du inte kommer gå för bröllopet inte är i Sverige och inte heller kommer anstränga dig för att närvara.Jag tycker att en vigsel är en intim gest mellan två människor och det är faktiskt deras dag. De som känner att de vill närvara kommer göra det på ett eller annat sätt. Dock är det bara min åsikt. Förstör inte relationen ni har utan ta det försiktigt fram. Inga pengar i världen skulle kunna få mig att inte vara med när min syster gifter sig.
Jag och mina syskon står varandra nära. Just därför skulle vi aldrig kräva av varandra att lägga massor med pengar på varandras bröllop. Det klart att det kan bli problematiskt om paret har familj och släkt i olika länder, men då får man lösa det. Eller helt enkelt anpassa bröllopet efter vad som är realistiskt.