Inlägg från: Anonym (Agnes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Agnes)

Följa med elker inte Bröllop utomlands

Prata med din syster. Säg att du vill komma men att det är svårt med pengarna. Kanske om det bara är du är det lättare att stuva in dig i en av lägenheterna fästmannens familj har? Kanske känner de någon annan som bor där?

Annars är det ju bara att säga som det är. Att du inte kommer kunna komma, men ni kan fira sen i Sverige. Förstår din syster som vill gifta sig utomlands om de nu har möjlighet. Det är ju dessutom DERAS bröllop, och de har kanske ingen lust att försöka göra varenda kotte i familjerna nöjda.

• Anonym (Agnes)
    Anonym (Lisa) skrev 2017-05-30 10:14:35 följande:

Det är ju en utlandsresa, perfekt tillfälle att kombinera med familjesemester.

1 år är lång tid att spara pengar på.

Vilket land gäller det?

Huruvida vet är "perfekt" eller inte beror ju väldigt mycket på resemålet. Inget illa menat mot bruden högre upp i tråden, men min mamma skulle t.ex. aldrig någonsin kunna tänka sig att åka till Thailand. Det skulle bli ett himla liv om jag berättade att jag skulle gifta mig där. Vet ärligt talat inte om hon skulle komma på bröllopet oavsett om hon hade råd eller inte.

Har man det knapert är det ju definitivt inte kul att spara ihop det lilla man kan, bara för att åka till ett ställe du eg. inte vill åka till. Ofta kan ju resmålet fungera, men det är ju absolut inte självklart.
Svar på tråden Följa med elker inte Bröllop utomlands