Följa med elker inte Bröllop utomlands
Självklart är ingen situation den andra lik, men jag ska gifta mig i Thailand nästa år. Det blir vid jul och våra familjer fick reda på det för ett tag sen, dvs mer än 18 månader i förväg (dock måste det bokas både flyg och boende med ganska mycket framförhållning). Alla blev jätteglada för vår skull och sa direkt att dom ville följa med. Detta trots ganska varierande ekonomi. Min sambos tre syskon har dessutom småbarn allihop. Vi kommer bjuda på det man normalt bjuder på under en bröllopsdag, dvs mat, dryck, arrangemang osv men med största sannolikhet inget boende eller så.
Såhär vill vi gifta oss och det fick bli ett risktagande att inte samtliga inbjudna följer med. Än är det inte bokat, så helt säkert är det inte än att alla verkligen kommer följa med och heller inte hur vi alla kommer bo i anslutning till själva bröllopet. Det är ganska mycket i planeringsstadiet fortfarande :)
Förstår dock om det är en tråkig känsla att inte tycka sig ha råd. Det framgår inte om det är långt för TS att åka? Hade vi valt att gifta oss typ vi medelhavet hade vi nog bjudit in ett gäng kompisar också om det hade räckt att åka ett par dagar.