• Anonym (keke)

Följa med elker inte Bröllop utomlands

Anonym (Varför inte i Sverige) skrev 2017-05-29 20:40:49 följande:

Skönt att höra att många verkar ha samma tankar som mig att det inte är helt självklart att alla kan följa med och att man kan tycka och önska att brudparet stämmer av med de närmaste som de vill ha med att det fungerar. I just det här fallet är datum inte satt ännu. Men inte längre en ett år från nu. Och nej jag kommer inte åka utan min man. Tack för alla tänkvärda svar. Nu är det bara till att vänta och se var det blir så får vi väl helt enkelt se hur det blir

Du kan inte fråga om brudgummens släkt kan låta er låna en av lägenheterna och att de får knö ihop sig över några dagar? Är det kalas så är det! De kanske kan lösa en del av kostnaderna. Eftersom det blir fest i flera dagar och brudparet står för allt blir det inte så mycket kostnader för er på plats? En annan lösning är att ni bokar väldigt tidigt och på så vis får hyfsat billiga biljetter. Kan ni kanske bila ner istället för att flyga? Hyra husbil? Osv

Har du pratat med brudgummens familj? De kanske vill hjälpa till mer än ni tror. Jag hade lätt hjälpt till eller "sponsrat" om någon blivande släkting hade haft svårt att komma iväg pga ekonomi - bröllop är ju familjefest!

Det känns lite som om du inte är beredd att ta tag i lösningar innan du "ger upp" när du egentligen bara sitter med antaganden.
  • Anonym (keke)
    Anonym (X) skrev 2017-05-30 16:50:39 följande:

Var står det att brudparet står för allt?

Tyckte att jag läste det i ett av TS inlägg, att de planerar att bjuda på fest som pågår i ett par dagar. Kan hända att jag misstolkade det TS skrev. Orka leta upp det i denna långa tråd? Nej du, jag har bättre saker för mig.
  • Anonym (keke)

Okej då. Letade upp det i alla fall. Here it goes:

"Viljan är ett stort brölopp där så många som möjligt kommer och kan umgås i flera dagar tillsammans. Så det har tidigt gått bort att vara i närheten där vi alla bor för då kan man åka hem det vill de inte utan det skavara fest i flera dagar. Blev för dyrt att ha det i Sverige då de vill bjuda på "allt""

Svar på tråden Följa med elker inte Bröllop utomlands