Inlägg från: Anonym (Micke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Micke)

Följa med elker inte Bröllop utomlands

Väljer man att ha ett bröllop utomlands får man räkna med att vissa gäster inte kommer att komma. Så är det bara. Inget att tjura över. ?Fritt val för alla inblandade parter?. Väljer man att skicka folk kors och tvärs över världskartan får man räkna med dito. Alla är inte gjorda av pengar eller har oändligt med semesterdagar....!

Har varit på två bröllop utomlands och det blir sällan den ?semester? man hoppats på. Man tar en vecka för att få lite ledigt i samband med festiviteterna, men det blir två resdagar och tre dagar går alltid till bröllopet, (mingel, bla- ha, bla- ha, själva bröllopsdagen m.m) Kvar blir två till tre dagar som eventuellt tillbringas med folk man egentligen inte vill umgås med. I mina ögon ?waste of time and money?. Till detta förväntad det oftast bröllopspresenter fast man spenderat semesterdagar och x- antal tusenlappar på resa, boende, mat, (läs ca 10 000kr +/- 1000-lappar beroende på....). Då skall man dessutom hosta upp ytterligare en tusenlapp till för present.

Bröllopen har i vissa fall föranletts av en svensexa eller möhippa utomlands. Plussa då på sex till tiotusen på den totala bröllopskostnaden. (Svensexor utomlands= hjärndött)

Hade detta varit 10-15 år sedan så hade jag nog sett på det annorlunda. Visst, nu finns det mer pengar in, men utgifterna med hus, lån, landställe, barn (med allt vad det nu innebär), egna mål och hobbys osv så prioriterar jag och min fru bort detta och lägger pengarna på oss (och familjen). Skid-och/ eller solresa med familjen istället. ?Egoistiskt?? Ja, kanske?! Men vet ni vad. Vi bryr oss inte. Våra pengar och vår ledighet. Vårt val!

Man kan inte förvänta sig att vänner och bekanta skall lägga tio till tjugotusen kronor på ?er?.

Så: har ni bröllop utomlands. Förvänta er avhopp och ta det med sunt förnuft och ro.

Svar på tråden Följa med elker inte Bröllop utomlands