överdoserar redbull! hur farligt?
Dricker 1 liter redbull om dagen. Är i övrigt ung och frisk, 162 cm 54 kg. Vad tror ni det kommer ha för effekt långsiktigt?
Dricker 1 liter redbull om dagen. Är i övrigt ung och frisk, 162 cm 54 kg. Vad tror ni det kommer ha för effekt långsiktigt?
Det var en kille i din viktklass som drack en Redbull en kaffe latte och nån mer dryck med koffein. Fick hjärtklapp ung och dog. Så jag skulle nog mer oroa mig för kortsiktiga skador snarare än långsiktiga
Du kommer att sluta dina dagar på en kycklingfarm.
Varför dricker du det så mycket?Mår du bra av detta?Själv har jag druckit det 2 gånger i mitt liv ,fick ont i magen och spring på toa.Nej tack!
Varför dricker du det så mycket?Mår du bra av detta?Själv har jag druckit det 2 gånger i mitt liv ,fick ont i magen och spring på toa.Nej tack!
En liter om dagen, överdosering?
Ja, det är nog inte normalt i alla fall att dricka!
Du blir fattig med tanke på hur dyrt det är. Annars så är det hälsomässigt väl inte så stor skillnad mot sötad kaffe. Enligt deras hemsida så innehåller 250ml Redbull lika mycket koffein som en kopp kaffe så då är det ju som om du drack fyra koppar kaffe per dag. Så koffeinberoende kan du väl bli
Rätt mycket socker, i övrigt är taurus rätt ofarlig och med tanke på hur mycket kaffe man dricker i detta land skulle jag tippa på att 90% ligger på samma eller högre daglig koffein halt.
Sen visst, nyttigt och nyttigt.. Inte så mycket kanske. Fast har du inga hjärtfel eller liknande skulle jag knappast oroa mej.
Energidrycker är hälsovådliga, sockrade som konstsötade. Tråden borde inte handla om vad vi TROR händer om man konsumerar för mycket. Det är helt uppenbart att många har blivit drabbade av energidryckernas negativa verningar. Forskning visar tydligt att energidrycker leder till hjärtrytmrubbningar som snabbt kan bli livshotande, och, dessutom så har dessa drycker lika negativ påverkan på levern som alkohol har. ... Med vänlig hälsning,. Pentra
Energidrycker är hälsovådliga, sockrade som konstsötade. Tråden borde inte handla om vad vi TROR händer om man konsumerar för mycket. Det är helt uppenbart att många har blivit drabbade av energidryckernas negativa verningar. Forskning visar tydligt att energidrycker leder till hjärtrytmrubbningar som snabbt kan bli livshotande, och, dessutom så har dessa drycker lika negativ påverkan på levern som alkohol har. ... Med vänlig hälsning,. Pentra
Dricker också för mycket energidrycker.
Är knappast farligt att dricka 1 liter Red Bull om dagen, men heller inget bra.
Du bör inte dricka några liter kaffe och Coca Cola samtidigt för då drar det åt "koffeinöverdos"
25 cl Red Bull om dagen är helt riskfritt, enligt nutritionsexperter.
Försök att kapa någon burk om dagen så får du ett långt och lyckligt liv.
Väldigt dålig idé. Du överdoserar främst på koffeinet vilket kan leda till hjärtsvikt, yrsel, illamående, hjärtklappning och allt vad det är. Förvånar mig inte om din lever eller njure mår skit av det.
Red Bull och Absolut Vodka är annars en höjdare!
En liter Red Bull innehåller ~300mg koffein per liter vilket motsvarar fyra koppar normalstarkt kaffe. Ingen har tidigare överlevt fyra koppar kaffe. Så du kommer nog att dö. Minst
LD50 för koffein (50% chans att dö av överdos) är 192mg/kg kroppsvikt. Så om du väger 54kg betyder det att om du sveper 34,5 burkar redbull så dör du med 50% säkerhet.
Det genomsnittliga intaget av taurin per dag i befolkningen är runt 100 mg, och av en liter red bull får du i dig runt 4000 mg per dag (dvs 40 gånger så mycket). Det finns inga kända risker med det, men samtidigt kan man inte med 100% sannolikhet säga att det är helt ofarligt på lång sikt.
Men den stora faran är ju sockret, om du inte dricker lightversionen. På en vecka får du i dig över 8 dl socker bara från red bullen, och sedan tillkommer det som maten du äter innehåller och eventuellt godsaker.