• pco

ivf syskonförsök

Hej!

Vi har kämpar i flera år att bli gravida.
    År 2015 lyckades vi efter 5 hela försök och på 10 onde insättningen, då kom äntligen vår dotter.
    Nu vill vi ha ett syskon till henne och fortsätter på CA-kliniken i Göteborg.
    Ni med erfarenhet av syskonförsök, hur har det sett ut för er? Känner kroppen igen detta tro?
    Någon mer som vill följas åt?

Tar provera nu så inväntar mens.

• Svar på tråden ivf syskonförsök
  • Lullebulle

Spännande!

Jag gjorde en ivf 2015 med som resulterade i min son. Gjorde ett syskonförsök 17/5 med en fet blasto till självkostnadspris och jag testade nyligen gravid 2-3 v med cb.

Lycka till!!

• Anonym (Kostnad)
    Lullebulle skrev 2017-05-30 15:47:30 följande:

Spännande!

Jag gjorde en ivf 2015 med som resulterade i min son. Gjorde ett syskonförsök 17/5 med en fet blasto till självkostnadspris och jag testade nyligen gravid 2-3 v med cb.

Lycka till!!

Vad får man betala för en ivf?
  • Lullebulle

Det är jätte olika!! Det beror på om du får göra om allt eller ta hormoner om du har färdigt i frysen. Mellan 12.000-100.000

Jag betalde 12.000 och då var det en ren insättning utan hormoner eller någonting alltså bara en upptining och insättning sjukt dyrt och det är ju bara de försöket tar det sig inte får du betala 12.000 igen om du då har kvar i frysen vs

• Anonym (Far)

Har två syskon födda 06 och 10 via ivf i Malmö. Båda gångerna det fungerat har det varit med "färska" ägg men mellan dessa båda provade vi en gång med frysta ägg men det fungerade inte.

Barnen är idag 10 och 7 år, friska och krya .

Lycka till!

• Anonym (Syskonlängtan17)

Hej! Vi fick en dotter 2014 på vårt 4e ICSI. Nu har vi gjort ett syskonförsök och jag hade testdag i fredags. Det var negativt. Jag har känt på mig det hela ruvning för jag har inte haft några symptom alls. Dagen efter ET kom det lite blodstrimmor då jag torkade efter toabesök, jag undrar om ägget kan ha kommit ut redan då? Vid ET fanns det ännu 4 ägg som de skulle odla vidare men jag vet faktist inte om det blev något till frysen. Vi har bara fått ägg i frysen en gång och då klarade bara ett av 9 upptiningen. Mensen har inte kommit ännu och det känns som om jag är i ett mittemellanland där hag varken ruvar eller är som vanligt.

• Sophiasophia

Jag fick barn 2013 och har just gjort mitt första ivf (ET med en blastocyst 24/5). Testa svagt svagt plus rd 5, och sen dess har set ökat i styrka. Tycker dock att ökningen går lite långsamt. Tycker inte jag har några direkta symtom så, men det är ju tidigt. Testdag är den 8/6.

• Anonym (Lycka till!)

Vi fick första barnet efter ET (ICSI). Den gången blev det även fyra till frysen. Alla fyra gick åt till ett syskonförsök. Först ett minus, sedan ett jättetidigt missfall (kallas nog inte ens missfall så tidigt var det). Efter det ett utomkveds som tog lång tid att komma tillrätta med och efter det ett syskon. Nu har det gått många år och vi har startat om hela cirkusen igen. Äggplock imorgon. Trodde vi var klara med barn, men längtan satte in. Men denna gång är jag "gammal" så vågar inte hoppas på att det går lika bra denna gång. Men blir mkt pengar. Vi gick privat redan från början pga lång väntetid på den tiden (ingen vårdgaranti då).

Åh, jag är så besviken! Ringde kliniken för att meddela om det negativa testet och förhoppningsvis boka in ett FET, men nej, inga ägg hade klarat sig till frysen. Kliniken är stängd i juli så vi måste vänta till augusti för att då börja med sprutor igen. Åh, va jag är ledsen.

• Anonym (Lycka till!)
    Anonym (Syskonlängtan17) skrev 2017-06-05 11:28:02 följande:

Åh, jag är så besviken! Ringde kliniken för att meddela om det negativa testet och förhoppningsvis boka in ett FET, men nej, inga ägg hade klarat sig till frysen. Kliniken är stängd i juli så vi måste vänta till augusti för att då börja med sprutor igen. Åh, va jag är ledsen.

Åh nej. Förstår att du är jättebesviken. Tunga besked. Både att inget gick till frys och att behöva vänta för allt stänger ner under sommaren. Men vad dåligt att kliniken inte hörde av sig. Till oss ringde de och meddelade resultat på dem som odlades vidare. En klinik borde ju meddela oavsett hur det går tycker jag, så man slipper få det som en överraskning som det blev för er nu.

Är det någon som vet om man skulle kunna ta sån där medicin som skjuter upp mensen några dagar, och sen börja med sprutorna då mensen kommer. Jag tänker alltså att om jag skulle få julimensen en vecka senare än väntat så skulle kliniken hinna öppna igen till äggplocket. Tror att det är bara laboratoriet som har sommarstängt två veckor.

Svar på tråden ivf syskonförsök