• Gina43

Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.

Anonym (Ja) skrev 2017-05-30 15:00:15 följande:

Har ni testat natural cycles? Flera av mina vänner har blivit med barn genom att ha den stenkollen på ägglossning

Slappna av.

Det finns tid:)

Sådana där kommentarer hjälper tyvärr inte. Har man försökt i 3 år varav 1,5 år aktivt så är man jävligt trött redan på reproduktionssex och bör åtminstone kolla upp sig för att se OM man behöver någon form av hjälp.

Vad vet du om "det finns tid?" Just saying - alla har olika förutsättningar.
  • Gina43
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-30 15:09:13 följande:

Vi hade ett sånt bråk igår (vi bråkade aldrig förr) angående en kommentar han sa. Han berättade att hans ex blev gravid båda gångerna på första o andra försöket. Att han förstått att JAG inte har det lika lätt. Igår krossa jag ett glas rakt ner i diskhon och sa att nästa gång han säger någonting så knockar jag honom.

Jag fattar inte hur jag kunnat bli en sån här vidrigt arg människa!

Det var extremt okänsligt och klumpigt sagt av honom. Tala om att peta i såret och vrida om.

Det är NI som har det tufft att få barn tillsammans. Inte DU ensam (du kanske hade blivit gravid direkt med en annan man - sånt vet ni inte). Och det ni har är en GEMENSAM grej, inte bara något som faller på DIG.

Jag förstår att du blev arg.

Försök att ändå bortse från hans dumma kommentar, annars mår du bara ännu sämre. Han menade det säkert inte som det kom ut. Hoppas att han bad om ursäkt.

Slutligen: du är INTE misslyckad.
  • Gina43
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 22:23:19 följande:

Det var klumpigt sagt av honom men till hans försvar så är det inte lätt att tackla mig i det här ämnet just nu. Har tappat min ironiska förmåga och är helt humorbefriad.

Skäms över att säga så men det är inte många sekunder jag går utan att tänka på allt det här.

Män är generellt sett inte så öppna för att felet kan ligga hos dem (kanske av förnekelse, kanske för hotad manlighet). Efter fyra års försök (periodvis av och till) för att få barn jag fick tjata och gräla med min man för att han skulle lämna sitt spermatest. Relationen svajade rejält och då var vi nygifta och jag började trots allt bli äldre och nojjigare. Det visade sig att han hade få spermier, att det var där det låg.

Vi har idag två små barn med hjälp av IVF och ICSI (mikroinjektion av spermier).
Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.