• Anonym (Den misslyckade)

Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.

Jag skriver här för att jag har brutit ihop totalt, jag äts upp inifrån och är djupt deprimerad.

Har alltid varit glad, positiv och har en bra relation. Eller den var bra, nu börjar den rasa samman pga allt!

Vi har försökt så länge med att skaffa barn utan att lyckas. I början så tar man det som det kommer men när det har gått en tid så kommer uppgivenheten över en varenda vidriga månad när den där äckliga mensen kommer. Den kommer jämt, inte ens ett jävla missfall eller utomkved får jag (förlåt om jag sårar nån för det är inte min mening). Igår kom den igen och då klappade jag ihop. Söp ner mig och grät mig själv till sömns.

Vet att det finns hjälp att få men min sambo vill inte i dagsläget, han är så himla säker på att det ska lösa sig naturligt (såklart han tror det eftersom han har barn redan).

Jag orkar inte må såhär dåligt längre, jag vet inte var jag ska ta vägen. Tankar som att ifall jag inte kan få några barn alls så vill jag inte riktigt vara med längre har dykt upp, slår bort dom tankarna såklart men bara en beskrivning på hur sjukt förtvivlad jag är. Är det fler som har känt en sån här sorg??

• Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.
    Zappe skrev 2017-06-01 23:40:30 följande:
    Slå till på insemiering då. Jag hoppas också att ni får ett barn om.det är vad ni önskar mest av allt.
    Tack så hemskt mycket! Detsamma, inte när det kommer till att få barn men önskar dig all lycka i livet.
  • Anonym (En till)

Jag tycker du ska fokusera på dig. Jag personligen hade inte valt att vänta just pga min partner skäms eller inte vill ta hjälp. Herregud vad egoistiskt av din man att inte göra det som krävs för ni ska få ert barn, just kanske för han förmodligen har barn själv. Ta kontroll över ditt liv. Gör en insemination, få ditt efterlängtade barn.

Anonym (En till) skrev 2017-06-02 10:30:28 följande:

Jag tycker du ska fokusera på dig. Jag personligen hade inte valt att vänta just pga min partner skäms eller inte vill ta hjälp. Herregud vad egoistiskt av din man att inte göra det som krävs för ni ska få ert barn, just kanske för han förmodligen har barn själv. Ta kontroll över ditt liv. Gör en insemination, få ditt efterlängtade barn.

Visst är det så. Folk får säga vad de vill men har man redan barn så är man inte lika desperat och går runt med en konstant uppgivenhet som nån som inte har det. Han går runt och njuter av pappalivet varannan vecka, så är det bara!

Men han är lika på som mig till att få det här att fungera. Jag har väl tröttat ut honom.

Hade han sagt nej så hade jag åkt till Danmark. Tror vi ska vända oss till en privat klinik istället, har inte så mycket tid kvar att vänta.
  • Anonym (En till)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-06-02 10:44:10 följande:

Visst är det så. Folk får säga vad de vill men har man redan barn så är man inte lika desperat och går runt med en konstant uppgivenhet som nån som inte har det. Han går runt och njuter av pappalivet varannan vecka, så är det bara!

Men han är lika på som mig till att få det här att fungera. Jag har väl tröttat ut honom.

Hade han sagt nej så hade jag åkt till Danmark. Tror vi ska vända oss till en privat klinik istället, har inte så mycket tid kvar att vänta.

Var bor du? Utredning tar inte så lång tid! Vi gjorde vår på 1-2 mån.
  • Anonym (G)
    Anonym (Lilla My) skrev 2017-06-01 12:44:05 följande:

Det är kvinnan som blir gravid! Det är hon som känner sig misslyckad och otillräcklig!

Sedan får jag obehagliga vibbar kring män som kvinnor inte vill ha barn med som vill ha barn själva. Pedofili kan inte uteslutas.

Det där med pedofili var så dumt så jag inte vill kommentera det ens.

Sedan kan väl en man känna sig misslyckad om han har dåliga spermier och inte kan befrukta kvinnan?

Själv känner jag mig misslyckad av att jag inte kan attrahera en kvinna alls även om det är en annan typ av misslyckade. Och kan jag inte göra det kan jag inte hellernfår barn. Och det är en sorg för mig.
    Anonym (En till) skrev 2017-06-02 11:01:55 följande:
    Var bor du? Utredning tar inte så lång tid! Vi gjorde vår på 1-2 mån.
    Har en fördel så för bor i innerstaden. 1-2 månader låter helt fantastiskt fort, nu kanske det blir som så att jag söker hjälp direkt, vet inte om jag orkar vänta mer.
  • Anonym (En till)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-06-02 12:16:45 följande:

Har en fördel så för bor i innerstaden. 1-2 månader låter helt fantastiskt fort, nu kanske det blir som så att jag söker hjälp direkt, vet inte om jag orkar vänta mer.

Skicka remiss till att börja med, även det tar ju tid. Ring direkt på måndag så du får hjälp!
  • Zappe
    Anonym (En till) skrev 2017-06-02 10:30:28 följande:

Exakt, gör insemination bara!
    Zappe skrev 2017-06-02 15:55:14 följande:
    Exakt, gör insemination bara!
    Bara och bara. Vi har bråkat än en gång om det ikväll, men klart han får runka i burken. Han har gått med på det!
  • Anonym (Anonym1)

Hej,

Att din sambo inte vill söka hjälp hindrar ju inte dig från att göra en utredning kring din fertilitet. Kanske finns det en naturlig förklaring till barnlösheten som du kan få hjälp med.

Skulle det dock visa sig att ni behöver IVF-hjälp och om du kan övertala din sambo till det så kan jag rekommendera det. Jag och min man fick hjälp på den vägen och har idag en dotter på sex månader. Jag vet hur det är att få mens månad efter månad, men en tröst är att det faktiskt finns hjälp att få!

Stor styrkekram

Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.