Inlägg från: GlitterLina |Visa alla inlägg
  • GlitterLina

Vi som försöker bli gravida efter en extrauterin graviditet /utomkvedshavandeskap

Thisdream skrev 2017-05-31 01:45:17 följande:

Hej !

Jag skulle vilja se om det är fler här inne som försöker bli gravida efter ett X ?:)

Jag blev gravid i sep 2016 men i okt blev jag akut opererad då det visade sig vara en extrauterin graviditet där min vänstra äggledare brast och jag höll på att mista livet.. det visade sig också att jag hade nått som kallas mola och fick därför graviditets förbud i 6 månader.

Nu vill jag och sambon ha ett syskon till vår 3 åriga son. Förra månaden tog det sig inte så vi hoppas på denna månad. Har precis haft äl så håller mina tummar nu ::D.. jag vet inte om det är svårare att bli gravid nu efter en mola så därför startar jag denna tråd ifall det är fler som vill följas åt ?:)

Hej jag va gravid med ett utomkvedshavandeskap i februari 2015. Fick operas akut. De va tvinga att ta bort den högra äggledaren. Men jag blev gravid 3 månader efter operationen av borttagen äggledare. En frisk pojke på 15 månader nu. Va gravid igen i maj men sluta i missfall. Så har blivit gravid lättare efter operationen konstigt nog

. Lycka till
  • GlitterLina
    Hedblomster skrev 2017-06-01 07:55:44 följande:

Jag har ett utomkvedeshavandeskap just nu och ska opereras på fredag så jag kommer hoppa in här då! Var in igår och gjorde vul och bokade operation direkt. Är hemma under tiden och väntar och vilar. Kommer troligtvis ta bort högra äggledaren. Hoppar in här när det börjar bli dags igen att försöka på nytt!

Hade förresten ingen aning om att försäkringsbolaget kan ge en ersättning för borttagen äggledare så det ska jag skicka in efter operationen (om den tas bort)!

Tänker på dig. Du har väl läst mina inlägg om att jag fick ta bort min högra va?

Jag fick inga pengar för den försäkringen jag hade täckte inte det :(
  • GlitterLina
    Thisdream skrev 2017-06-05 19:45:03 följande:

Mitt var långt gånget och en sjukvård som inte lyssnade på mig.. de gick så långt att jag tom anmälde det till löf som gav mig ersättning. Jag fick alltså rätt i ärendet.

Det dystra är att nu sitter jag inne på samma avdelning ikväll. Min smärta o magen som kom i lördags vill inte ge med sig och jag mådde skit på jobbet :/.. kollegorna fick mig att ringa... så här sitter jag , ovetandes om vad som händer i min kropp.. ont så jag mår illa 5 dagar efter äl så de kan ju inte vara ett nytt X, Men dom vill ändå kolla mig för att kunna rädda min äggledare som är kvar snabbt om de skulle vara nått :/.. endast andra försöket efter gravid stoppet :/ jag hade ju nått som kallas mola också..

Oj :( hoppas det inte är not allvarligt! Men det måste kollas upp
  • GlitterLina
    Thisdream skrev 2017-06-06 11:49:39 följande:

Jag tog äl tester även efter fullt utslag vid ägglossning. För att se så att de minskade osv.

Igår tog jag ett test på FM runt 10.30 då jag som ni vet har ont i magen.. och de gav inte fullt utslag men starkare än de andra jag tagit efter äl.

De två översta är dag ett och två efter pos på äl.

Nedersta är taget igår äl+5

Har hört att man kan få stegring på äl test om man är gravid ?. Erfarenheter ?

Men när du sa att du hade posetivt äl test. Va test strecket lika starkt eller starkare än kontrollstecket? För om det inte va det så är det ju inte posetivt
  • GlitterLina
    Carrolkpg skrev 2017-06-14 06:42:19 följande:

Jag känner inte så mycket gravidsymptom än och det känns som tur inte som förra gången då det blev ett X. Då hade jag mer ont i magen och bruna flytningar. Nu försvann mensen direkt. Så hoppas ägget hamnat rätt :). Såklart finns en oro och ska boka tid för vul idag, skönt att jag har rätt till att få det tidigt. Vill verkligen inte vara med om samma sak en gång till :/. Jag håller tummarna för dig och alla andra här inne att det ska ta sig för er snart.

Ja tur, de brukar va noga me att man får vul tidigt efter man haft ett x
  • GlitterLina
    Carrolkpg skrev 2017-06-30 12:52:23 följande:

Hej tjejer!

Hur mår ni och hur går det för er? Idag var jag och gjorde vul på KK och det visade sig att jag är i början på vecka 6 och inte vecka 8 som jag trodde. Bm såg en hinnsäck samt en fosterskugga som sitter där den ska, inget hjärta syntes tyvärr ännu :(. Trodde jag skulle få se ett pickande hjärta, segt att bli tillbakaflyttad. Men då förstår jag varför första gravtestet visade neg på förväntad bimdag. Så nu är det beräknad Bf i slutet av februari om allt går som det ska :). Bara att vänta till nästa ultraljud och hoppas på att jag ser mer av liten då :).

Å sund man ej såg hjärtat. Men håller tummar att allt går bra!
  • GlitterLina
    Carrolkpg skrev 2017-07-01 08:15:14 följande:

Nej det är för tidigt att se hjärtat i början på vecka 6 (5+2). Bm hade bokat in mig igår eftersom vi trodde att jag skulle vara i början på vecka 8. Däremot såg hon en skugga som blinkade litegrann där man ser hjärtat. Allt såg iallafall bra ut, fosterskuggan satt på precis rätt ställe i livmodern och Bm på KK sa att vi inte behövde boka tid för återbesök. Visst blev jag lite besviken att bli tillbakaflyttad men så lättad över att det sitter rätt :).

Jaa Såå skönt att det sitter rätt :)
  • GlitterLina
    Thisdream skrev 2017-07-27 12:33:36 följande:

Ringde aldrig gyn utan kollade med äl test och hade visst ägglossning. Haha. Så de var nog förkönningar av äl skulle ske snart. Nu har den iaf vart och vi har sexat på av bara tusan.. och denna gång hade jag äl på RÄTT sida.. alltså höger där jag har min äggledare kvar :). Nu är de en lång väntan tills det är dags att se om vi lyckades denna gång :).

Håller tummarna :)
  • GlitterLina
    Thisdream skrev 2017-09-21 13:50:41 följande:

Ja precis och jag kom hem nu..

Förkrossad.. Dom såg ingenting på ul.. så antingen är de missfall vilket hon tror eller så är jag mkt tidigare än beräkant vilket känns konstigt och de tyckte även bm för livmodern va stor och när hon kände trodde hon typ vecka 8.. så det är bara att vänta på blödningen och hoppas de inte tar ett år till nästa gång:(..

Mvh förkrossad

Ledsen att höra verkligen :( kram på dig
  • GlitterLina
    Hedblomster skrev 2018-01-16 22:56:52 följande:

Hej alla! Hade glömt den här tråden :) Hur går det för er som fortfarande försöker? Eller har någon blivit gravid igen? Vi har försökt sen juli nu utan framgång, efter X i maj/juni :( Så det har varit 7 långa månader och jag börjar tappa hoppet.

Längesen det skrevs här. Försök å inte tappa hoppet. Jag trodde ju inte jag skulle bli gravid efter x & borttagen äggledare. Men blev ju det 3 månader efter. Nu e plutten snart 2 år. Blev gravid i maj men fick tidigt missfall. Nu vet jag inte om vi lyckas nåt mer :(
  • GlitterLina
    EmmyB87 skrev 2018-02-24 22:18:39 följande:

Idag kom ett oväntat och väldigt välkommet litet sträck, trots domedagsprognos och efter ett rent helvete rent ut sagt. Lyckan är total!!!!

Men åhhhh

Håller tummar att allt blir bra!
  • GlitterLina
    Hedblomster skrev 2018-03-02 21:36:04 följande:

Fick ett svagt streck på ett gravtest imorse och nu är jag rädd för ett till X. Borde få starkare plus vid det här laget om jag är gravid, har aldrig såhär lång cykel... Har inga symtom på graviditet heller precis som vid mitt X som också började med svaga positiva test... Ska ta ett test imorgon också och både hoppas och inte hoppas att det var något fel på testet jag tog idag :( Vill så gärna vara gravid men inte med ett X, men blir också så besviken om testet bara var dåligt... är ett billigt test från tradera och jag tog två i samma urin varav ett blev svagt men fullt synligt positivt och det andra bara blev konstigt. Senast igår tog jag ett digitalt test som var negativt...

Förstår DN känsla både att du vill & inte vill :(

Ser svagt på båda men det testet längst ner så är strecket alldeles för långt ifrån det andra strecket

• GlitterLina

Hej tjejer

Jag har skrivit här förut men vill skriva igen :)

Fick ju ett x i feb 2015 & opererade bort högra äggledaren. Då jag redan innan detta inte har någon ägglossning varje månad så vart jag ju förtvivlad att det nu skulle bli ännu svårare att bli gravid. Men lyckades bli gravid 3 mån efter operationen & sonen fylle precis 2 år :)

Ge inte upp hoppet! Så nu har jag en son (en annan pappa) som är född 2006

En son född 2016 & hoppas på att jag lyckas nu innan jag blir för gammal Hahaha är precis fyllda 39. Förra året blev jag gravid oxå men slutade i missfall..

Tips till er: ät vitaminer försök att inte röka å dricka gäller nåde dig å partner

Speciellt inte runt ägglossning

Låt han oxå äta vitaminer!

Smörj med krämen Progesterall efter eran äl är slut fram tills mensen kommer som vi hopas att den inte gör :) den hjälper ett eventuellt befruktat ägg att stanna kvar lättare.

Som sagt

Kämpa & GE INTE UPP :) puss å kram

• GlitterLina
    GlitterLina skrev 2018-03-05 12:52:14 följande:

Hej tjejer

Jag har skrivit här förut men vill skriva igen :)

Fick ju ett x i feb 2015 & opererade bort högra äggledaren. Då jag redan innan detta inte har någon ägglossning varje månad så vart jag ju förtvivlad att det nu skulle bli ännu svårare att bli gravid. Men lyckades bli gravid 3 mån efter operationen & sonen fylle precis 2 år :)

Ge inte upp hoppet! Så nu har jag en son (en annan pappa) som är född 2006

En son född 2016 & hoppas på att jag lyckas nu innan jag blir för gammal Hahaha är precis fyllda 39. Förra året blev jag gravid oxå men slutade i missfall..

Tips till er: ät vitaminer försök att inte röka å dricka gäller nåde dig å partner

Speciellt inte runt ägglossning

Låt han oxå äta vitaminer!

Smörj med krämen Progesterall efter eran äl är slut fram tills mensen kommer som vi hopas att den inte gör :) den hjälper ett eventuellt befruktat ägg att stanna kvar lättare.

Som sagt

Kämpa & GE INTE UPP :) puss å kram

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida efter en extrauterin graviditet /utomkvedshavandeskap