Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Vi som försöker bli gravida efter en extrauterin graviditet /utomkvedshavandeskap

Jag har haft ett X som läkte ut av sig självt, 8 v tog det från  plusset i v 3+4 tills hcg gått ner under 5. Hade 1100 vid första mätningen i v 5+4. 

Har blivit gravid 2 ggr efter detta (första efter 10 mån) båda blev ?vanliga? missfall. Vi började försöka direkt, ägglossningen kom överraskande nog igång när hcg var mellan 30-50 någon gång, flera veckor innan provtagningen upphörde alltså, vilket hade kunnat ställa till det med provtagningen kanske om jag blivit gravid (var lite orolig för det). 

• Anonym (A)
    Anonym (X91) skrev 2022-10-21 16:04:11 följande:

Vad fint att höra att det läkte ut av sig själv! Fick du någon typ av missfallsblödning i samband med X?
    min situation är så här: 
    gjorde VUL i vecka 6 (ca). Tomt i livmodern. Hcg 500. Började störtblöda nästa dag. Därefter hade hcg sjunkit med ca 50% på två dygn sedan första blodprovet. Men någonting sitter fortfarande i ena äggledaren sedan blödningen har upphört. Så nu är det fortsatta blodprover och sedan VUL om några veckor. Vill börja försöka på nytt direkt men är rädd att det blir problem om det fortfarande sitter något i äggledaren. Fick du göra VUL igen när hcg var borta för att se att alla rester försvunnit?

Jag fick som en mindre mensblödning 5 dagar efter första hcg provet, hade brun flytning hela tiden fram tills dess som startade 3 dagar innan bim.

fick inget vul efter hcg försvunnit! 

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida efter en extrauterin graviditet /utomkvedshavandeskap