• Tecum

Utfrysning på Facebook

JakobK skrev 2017-05-31 11:00:54 följande:
    Ja det gör dem i de flesta fall (men jag skriver dock inte så ofta inlägg). Men inläggen får sällan likes. Jag vet inte om det är pga hur jag formulerar min text, eller att jag inte skriver tillräckligt tydligt.

Det gör i alla fall att jag drar mig för att skriva inlägg för att jag är rädd att inte få några likes. Det kan låta löjligt, men många likes på något man skrivit är ju ändå ett slags publikt erkännande att det var bra. 
    Huvudsaken är att du får svar, det är trist att skriva när ingen bryr sig.
    Ger du likes till andra, ofta fungerar det så att de som ger mycket likes och kommenterar också får många? Kan också vara så att andra känner varann sedan tidigare och därför kliar varann på ryggen. Eller har du skrivit något de andra ogillat starkt och liksom fått en stämpel på dig.

En kommentar är en bekräftelse, någon bryr sig tillräckligt för att skriva. Likes är bara klick, det kostar inget.
  • Tecum
    JakobK skrev 2017-05-31 17:22:37 följande:
    Tack! (nej jag är inte rasist eller kriminell :))

Ja olika åsikter borde vara bra förstås. Men nu senast var det i en feministisk grupp, där jag trodde de skulle vara glada över att en man ville engagera sig i dessa frågor (jag brinner själv för jämställdhet). Jag skrev flera kommentarer, och den enda liken jag fick var en "haha"-like. De skrev aldrig att de höll med eller att det var intressant skrivet, trots att jag var väldigt försiktig med vad jag skrev och tyckte det var bra saker argument jag kom med. Efter många välmenande  kommentarer slutade det med att jag gick ur gruppen.
    Jaså det var en skämttråd du startade... Feminister kan inte tänka sig att gilla någon man som inte tycker exakt som de och det vet du nog. De som bildar såna grupper saknar självinsikt och är svårt allergiska mot allt som på något sätt kan tolkas som kritik, hur vänligt och välformulerat det än framförs.

Det är samma med miljöaktivister, de har alltid rätt i allt och tål inget ifrågasättande. Minsta kritik tas som en personlig förolämpning. Ryggkliande är det enda som gäller. Har varit i såna grupper men tröttnat.
Svar på tråden Utfrysning på Facebook