Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Så sjukt...

Anonym (L) skrev 2017-05-31 11:28:17 följande:

Förrådet är med i avtalet som jag sa, jag har pratat med advokat. hyresvärden har även vart in i mitt hus utan att tala om dag och tid. Vad säger ni om det? Då kanske man inte är så jätteglad på dem? Det är ett allvarligt brott!

Även fast förrådet ingår i avtalet hade du inte rätt att slänga ut deras saker.

Du har gjort dig skyldig till egenmäktigt förfarande.
  • Anonym (A)
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 11:40:12 följande:

Så det är alltså helt ok att för hyresvärden att förvara sina verktyg och massa skit i mitt förråd som JAG betalar hyra för att få ha?

Förmodligen är det inte det.

Men oavsett så borde du inte ha tappat humöret så pass mycket att du slängde ut sakerna därifrån.
  • Anonym (A)
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 11:46:14 följande:

När man ber om att de ska rensa förrådet och inget händer på 6 månader och jag har saker som måste in för annars blir de förstörda. Och jag betalar min hyra. Då måste man tulldistrikten göra något? Dom struntar ju i mig och då kanske det blir att jag struntar i dem.

Du hade istället kunnat tagit hjälp av Hyresgästföreningen.

De har egna jurister som jobbar med dessa typer av frågor dagligen.

Nu har du gjort dig skyldig till brott, vilket inte alls är bra.
  • Anonym (A)
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 11:59:55 följande:

Hävdar jag mina rättigheter för hårt blir jag utkastad. Så enda rätta för mig är att tiga och lida, bryter lagar för privata hyresgäster.

Du gör klokast i att ligga lågt, om möjligt hitta någon annan stans att bo.
  • Anonym (A)
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 12:31:58 följande:

Klart jag blir aggressiv när folk skriver att JAG vart brottslig när jag lagt ut hans saker och ingen påpekar att han misshandlade mig? Jag gick hem till hyresvärden och jag hann säga-vad är det frågan om. Varpå han kastar sig över mig inför barn och familj. Ett väldigt sjukt bemötande av en hyresvärd. Dessutom skickar mig ett väldigt fult sms innan. Det är jag som borde vart upprörd och misshandlat hyresvärden efter det smset jag fick.

Fast varför åkte du ens hem till honom när du visste att han var upprörd över att du på eget bevåg slängde ut sakerna från förrådet?

Du hade väl kunnat bett att få prata med honom under kontorstid?
  • Anonym (A)
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 13:14:26 följande:

Nej jag betalar vad det är värt, de själva har satt hyran. Man kan tro att det är hyresvärden som själv pratar här?

Kommer du som nästa steg mot honom rycka upp hans bildörr och skälla på honom om att han har parkerat där han "inte får" parkera?
Svar på tråden Så sjukt...