Inlägg från: Anonym (.......) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.......)

Så sjukt...

Anonym (L) skrev 2017-06-01 02:43:28 följande:

Blev arbetslös vid årsskiftet, jag är ensamstående mamma med urkass lön så att låna pengar och flytta finns inte på världskartan. Det är även bostadsbrist här så man får räkna med upp till ett år innan man kan få bostad. Så det är inte bara att göra som många säger.

Du har inga pengar och kan inte flytta. Du är alltså beroende av det boendet du har. VARFÖR slickar du inte hans röv för? Var smart för sjutton. Det här förrådet. Även om det är ditt så har du inga rättigheter att bara slänga ut saker för att få plats med dina egna. Du får gå via polis och kf. Vi har fastigheter och har stött på hyresgäster med alla möjliga konstiga idéer.

Reglerna som gäller för oss som går in i hyresgäst lght är att höra av sig en månad innan vid planerade saker. Tex renovering eller liknande. Är det dock misstanke om något akut tex brand eller vattenläcka så kan man bara gå in men det ska meddelas till hyresgästen.
  • Anonym (.......)
    Anonym (L) skrev 2017-06-01 09:44:34 följande:

Jag har pratat med hyresgästföreningen och de säger att förrådet tillhör enligt avtalet, och nej jag skulle inte ha kastat ut sakerna. Jag hade köpt några skrymmande grejor och var hem till hyresvärden för att be om plats att förvara grejerna där eftersom mitt förråd var fullt av deras saker. Men dom kändes ointresserad och det var då det brast och deras saker åkte ut.

'då brast det'. Men då blir det ju konsekvenser. Du är i ett läge där du får bita ihop vad de än hittar på. Du ska såklart agera men du får ju göra det på rätt sätt - via myndigheter
Svar på tråden Så sjukt...