Inga arbetsuppgifter mina två sista veckor som kurator, vad säga till chefen?
Jag jobbar som skolkurator i en kommun fram till sista juli. Jag börjar ny anställning 1 augusti.
Jag går på semester i början på juli men mina två sista veckor jag har kvar när jag kommer tillbaka från semesters finns inga arbetsuppgift inplanerade mer än att jag ska ta en heldag att skriva ner en överlämning till den kuratorn som kommer efter mig. Har då alltså 9 arbetsdagar där jag inte har något att göra. Har tagit upp detta med min chef utifrån läget och att det är svårt när man inte ska vara kvar, finns inga barn på skolan o inget att förbereda alternativt läsa in mig på.... Jag är inte sugen på att sitta på jobb 8h per dag i 9 dagar och inte göra ett smack... Skolan är dessutom tom i stort sett... Min chef sa att hon i ärlighetens namn inte vet vad jag ska göra .. Att jag fick ta ut mer semester om jag ville men det sa jag nej till då jag inte har mer betald semester.. Hon skulle fråga rektorn om de fanns något annat att göra på skolan... Hmm tänker jag? Vaddå sitta inne och vara lektant på fritids, ingår inte i mina arbetsuppgifter?!!! Jag tycker eftersom att min chef planerat det så dåligt, kan jag tillåtas vara tillgänglig hemifrån istället för att behöva sitta och uggla på en tom skola i två veckor?? Vad tycker ni? Vad ska jag föreslå för min chef ..