• lavalov

mångkulturellt fest förskola

Hej! Jag undrar om nån varit på mångkulturellt fest innan? Jaså min lillan har mångkulturellt fest på förskola imon och man ska ta med sig egen mat!
    Behöver tips om vad man kan laga eller ta med sig? :)

• Svar på tråden mångkulturellt fest förskola
  • Lena

Ta med dig något typiskt. Som svensk hade jag nog tagit med rostbiff och potatissallad.

• elyse

Något som inte innehåller fläsk. Annars - något ni ofta äter hemma. Vi hade det en gång på min första arbetsplats (Jag är förskollärare) och jag hade bakat pitabröd (Alla tog av det!) och hade blandade oliver till det. Åt vi ofta då, jag och min man. Sedan marinerade jag quornbitar i saffran. Åt vi också ofta då jag var vegetarian då + att quorn är en väldigt svensk mat.

• Mrs Moneybags

Man tar väl med sig något från sin egen kultur...

Vilket blir svårt för sådana som min son som har rötter i många olika kulturer, men å andra sidan kan man ju välja och vraka då

• Trippelmamma76

Om du är svensk så kanske kanelbullar? Eller pepparkakor eller något sådant. Allt måste väl inte vara riktig "mat" eller? Om du gör egna chokladbollar så uppskattas det säkert av barn som vuxna! (Gör dem rätt små i så fall så att det räcker till många men inte blir för mäktigt om det är mycket annat där också)

• mammalovis

Vi har det som tradition på vår förskola. Det har bjudits på rabarbersaft, rabarberpaj, matjessill och nypotatis med gräddfil o gräslök till, jordgubbar.

• asdfgh

När vi hade det på första förskolan var det någon som tog med sig jordgubbar och vispad grädde

Svar på tråden mångkulturellt fest förskola