• Anonym (Ledsen Tiger)

Sorg att inte kunna bli sambo då killen inte vill

Måste bara skriva av mig. Jag har en särbo relation sedan tre år tillbaka och min särbo är väldigt viktig för mig och jag älskar honom så som jag aldrig älskat någon. Men jag har en sorg jag aldrig kommer berätta för honom och det är att jag vill vara sambo med honom . Han sade väldigt tidigt i vårt förhållande att han kunde tänka sig att bli sambo men efter någon vecka så ändrades det till att han trodde att han aldrig mer vill bo ihop med någon. Och han sade att om jag villl vara med honom så blev jag tvungen att acceptera det eller välja någon annan. 

Sedan har jag en sorg till han har aldrig sagt att han älskar mig . jag får bara höra jag tycker om dig . Han brukar dock visa att han älskar mig , han finns alltid för mig 
    När jag säger jag älskar dig svarar han bara Puss .
    Vi sover bara hos varandra på helgerna om inte han vill ha ensamtid. Han behöver enligt honom vara själv väldigt mycket , nu har vi nästan sovit ihop varje helg men då får jag höra att han håller på att tappa bort sig , att det är för mycket vi och att han håller på att försvinna. Att vi nästan är som sambos fast vi sover på olika ställen. Jag blir väldigt ledsen när jag får höra det , men istället för att säga stopp går jag undan och gråter i min ensamhet. Vilket också gör att jag känner mig värdelös och ensam. 

• Svar på tråden Sorg att inte kunna bli sambo då killen inte vill
  • Lena

Bo grannar kanske och ha en kväll i veckan och tre helger i månaden ihop

• Anonym (X)

Hur ser framtiden ut?

Har du valt bort barn?

• Anonym (Bittis)

Din sambo låter precis som mig för några år sedan..
    Jag har varit sambo tre gånger tidigare och bestämde mig för att jag skulle bo själv då jag tyckte att det var jobbigt att dela livet med någon, trivdes bättre ensam! Två längre förhållanden efter det har tagit slut på grund av att killen inte klarat av att jag inte ville bli sambo och behövde mycket ensamtid.
    Jag behövde de här åren, verkligen!! Nu är jag sedan något halvår tillbaks sambo för fjärde gången och nu kände jag mig redo och ville verkligen!
    Förstår din frustration, men vad du än gör, pressa honom inte för då kommer han att backa ännu mer!
    Kan du inte det så lämna honom.. båda måste vilja leva tillsammans för att det ska funka..

• Tecum

Jag förstår dig, jag hade också blivit ledsen i din situation. Nu vet jag inte hur gamla ni är men din kille är inte redo för samboliv och han kanske aldrig blir det. Är det vad du vill ha måste du nog lämna honom. Och han tycks inte älska dig, allt ska ske på hans villkor.
    Vill han ha barn i framtiden och hur har han tänkt att det ska fungera?

• Anonym (Ledsen Tiger)

Jag har en  kille på 9 år och han har en vuxen son på 25 år som fortfarande bor hemma. Ja absolut jag tänktes inte ens lyfta frågan om samboskap , jag har redan gillat läget fast det är en sorg inom mig

• Anonym (Leia)

Varför stannar du? Han verkar vilja leva sitt liv på sina villkor och dansar du inte efter pipan så kan du gå.

• Anonym (Majken)

Om han inte älskar dig efter tre år tror jag tyvärr att du får gå vidare.

• Anonym (Ibland)

Jag har ingen aning om din sambos historia.
    Men jag har hört många av mina kompisar "män" som efter jobbiga relationer vill bara leva ensamma, man kan tänka sig att träffa och bli ihop med en kvinna men inte att bo ihop.

Det kan hända att man vet att flyttar man ihop så kommer det bli gräll man känner sig tvungen att göra saker man egentligen inte vill mm, därför avstår man att leva ihop med en kvinna eller partner.

Det behöver inte vara det, har du pratat med honom och frågat varför han vill leva ensam eller varför han behöver vara ensam mm? 

• AndreaBD

Jag tycker det är lite skumt att han absolut inte vill säga att han älskar dig. Han säger däremot att han tycker om dig. Så det kan ju inte  handla om att inte kunna prata om känslor alls. Jag misstänker tyvärr att han just inte älskar dig. Att han känner främst vänskap. Du kan förstås konfrontera honom och fråga direkt om det är så. Då får du åtminstone veta. I längden räcker det antagligen inte med bara vänskap, du vill nog ha en man som älskar dig.

• Anonym (ppp)

Det finns ju många olika varianter av hur man lever men det viktiga är ju att båda är ok med hur man bestämmer och i ditt fall är du ju egentligen inte nöjd. Hur nära bor ni? 

Jag var särbo förut innan jag blev sambo men vi hade bara 20 min mellan oss, det gick egentligen ganska så bra.

• Anonym (X)

Gör ni par-saker tillsammans (går ut och käkar, träffar vänner tillsammans, åker på semester etc) eller är ni mer KK?

• Anonym (Ledsen Tiger)

Vi gör parsaker tillsammans , vi går ut och käkar, går på bio åker på semester ihop, jag är alltid med när det är släktsammankomster. 
    Han har haft jobbiga samborelationer då han känt att hans förre detta partners har gått honom på nerverna då han inte fått vara ifred.
    Blev även ledsen idag då hans pappa sade att . Vi tycker X ser så trött ut , han behöver ju mycket lugn och ro. 

• Anonym (ppp)

Tycker inte det låter helt bra att du gömmer det här för honom. Du lägger locket på vad du egentligen tänker. Givetvis kan du inte tvinga honom bli sambo om han inte vill men du ska ju heller inte behöva tassa runt och vara ledsen och låtsas att allt är ok? 

Kan ni tala öppet med varandra? Ta upp saken. 

• Anonym (Ledsen Tiger)

Han har gjort det tydligt för mig att skall jag vara med honom så är det särbo som gäller .... Och ja jag accepterar det för jag älskar honom. Inför varje helg har jag magont då jag vill umgås med honom men frågan inför varje helg är vad han vill. 
    Min son på brukar också säga jag älskar dig till honom men han får också samma svar puss fina du.
    Han säger ofta att han har tappat bort sig själv , och att han har försvunnit , att han gått upp i vikt och att han inte trivs med sitt liv han säger det till mig men säger att det inte har med oss att göra. Ofta när han sagt det kan jag gråta ensam på kvällen.  

• Anonym (Majken)

Det verkar som han inte mår helt bra, människor som inte mår bra kan lätt bli ganska själviska. Men alla människor vill bli älskade, så om han inte älskar dig så tycker jag att du ska bryta för förtjänar du någon som gör det! Det gör alla.

Svar på tråden Sorg att inte kunna bli sambo då killen inte vill