• Sussies

    Mjölkproteinallergi o amning

    Hej!

    Jag skulle behöva råd o hjälp av någon.

    Min fem månaders bebis har sedan födelsen varit rätt missnöjd. Inte extremt, onte direkt skrikig eller alls kolikig utan bara rätt gnällig om han inre blir buren på. Men så tänker jag att der kan vara utan att nåt eg är fel.

    Men nu har jag börjat fundera på om han är allergisk mot mjölk. Jag har helammat från start o äter mjölkprodukter. Han har inga exem, eller konstig hud. Däremot har hans mage varit på massa olika vis sen födseln. Först hade han som de flesta bebisar, tyå bajs i varenda blöja. Sedan ändrade det sog när han var ett par månader o hm baksade ungefär var 10 dag. Sedan kanske 2 gånger i veckan. Nyligen, under en v tid ungefär, vaksade han 15-20 gånger om dagen. Bvc sa virus. Efter två veckor var han hyfsat ok o bajsar nu varje eller varannan dag ungefär. Men det får som sagt väldigt mkt upp o ner.

    När han var 4 månader fick han smaka ett finger med grädde. Han fick fullt med röda utslag rint munnen, men han hade i samma veva visst med son skäggiga morfar så jag tänkte att der var därför.

    En vecka senare fick han grädde på ett finger igen. Då hände samma sak o bvc sa att han kanske var lite känslig i början bara. Kag köpte Sempers gröt, med skummjölkspulver spm huvudingrediens o varje fång han får den får han utslag runt munnen. Röda fläckar o inland en vit prick i. Han får inte utslag när han får potatis. Har även haft smör i potatisen och jah tycker mig inte se några utslag då heller men det äe så svårt o säga för ibland drar man ju med skeden eller ham river sog eller så, o så blir ham lite röd liksom.

    Min fråga är om detta låter som allergi?? Ska jag sluta äta mjölk? Jag ammar fortfarande som huvudföda liksom. Kan der vara det som gär honom så gnällig? Bvc är lite veliga i detta o tycker det är tveksam allergi men ändå konstigt med utslagen. Ännu har de bara sagt att jag ska undvika mjölk i hans mat. O vänta med det.

    Nån som haft liknande? Jah funderar på om hans gnällighet är ett resultat av att han ammar o jag äter mjölk??

    Erfarenheter??

  • Svar på tråden Mjölkproteinallergi o amning
  • Alexi

    Jag kan inte säga för eller emot men testa mjölkfritt, det är inte så svårt. Det handlar bara om att äta ren mat. Minst två veckor tar det och du måste vara hemskt noga med vad du äter för att kunna dra slutsatser, det finns mjölk i mycket man inte tror.

  • Sussies

    Tack för svar, visst kan jag testa mjölkfritt, men jag tycker faktiskt visst att det är rätt bökigt eftersom det som du säger, är mjölk i rätt mkt. Men jag får pröva det!

  • Sussies

    Tack för svar, visst kan jag testa mjölkfritt, men jag tycker faktiskt visst att det är rätt bökigt eftersom det som du säger, är mjölk i rätt mkt. Men jag får pröva det!

Svar på tråden Mjölkproteinallergi o amning