• 3hjärtan

I vilken vecka gjorde du nipt ?

Är nyfiken på vilken vecka du gjorde nipt i? Är det lika säkert att göra det i v9 som v10-11?

• Svar på tråden I vilken vecka gjorde du nipt ?
  • Kawa77
    3hjärtan skrev 2017-06-01 21:42:49 följande:

Är nyfiken på vilken vecka du gjorde nipt i? Är det lika säkert att göra det i v9 som v10-11?

Ska göra mitt i v 10+4. Bm ville helst inte göra d 10+0 då det spelar nog roll
  • 3hjärtan
    Kawa77 skrev 2017-06-01 22:12:07 följande:

Ska göra mitt i v 10+4. Bm ville helst inte göra d 10+0 då det spelar nog roll

Ja man vill göra det den veckan som e bäst
  • Anotherone

Jag hann komma till v 13-14 innan jag gjorde mitt nipt. Främst för att jag blev inbokad på KUB så pass sent, så sen blev det rätt brådis att hinna få en tid.

• Fiansess

I mitt landsting görs det i vecka 11+ vilket bestäms med ultraljud först så att det görs i rätt tid...

• mammigamia

Jag gjorde det i v.12. Här får man tyvärr vänta länge på resultaten. Ca 3 veckor... Vet inget om vilken vecka som man helst ska göra det i.

• Nykär15

Min klinik gör inte innan 10+ för att vara säkra på att det finns tillräckligt med DNA att utläsa i blodet. De kontrollerar alltid hur långt gången man är med UL innan de tar blodprovet.
    Jag tog provet 10+1 och fick svar när jag var v 11+5, så det gick fort tycker jag. Allt såg bra ut med vår skatt Hjärta

Svar på tråden I vilken vecka gjorde du nipt ?