Anonym (Inte så enkelt) skrev 2017-06-02 12:45:35 följande:
Tja jodå men eller hur skrev 2017-06-02 12:20:57 följande:
Sextiotalist är långtifrån en dumskalle och är det någon i tråden som inser vidden av problemet är det hen. Jag tolkade sextiotalist svar som allmängiltigt, att det FINNS sådana barn. Jag tolkade inte som att hen påstod att du var det. Att hen inte förstår vidden av DITT problemm är en helt annan sak.
Jo men nu var det ju det jag skrev, att 9 av 10 ändå är verkligt nödvändiga brytningar även om de är svåra att förstå för utomstående. Sedan finns det alltid dramaqueens eller folk med egna problem som gör både sig själva och sin omgivning en björntjänst med sina ageranden. Min mamma borde ha brutit med sin familj, de var ju orsaken (eller en stor del av orsaken) till att hon blev så fucked up och dysfunktionell. Tyvärr "gjorde man ju inte så" på den tiden, så mamma fick aldrig en chans att bli normal. Jag bröt med min mamma relativt tidigt och jag gjorde det delvis för mina (då kommande) barns skull, för att de skulle slippa det jag växt upp med.
Det är nog rätt att det är nödvändiga brytningar, i tja¨s fall verkar det vara så. Båda mår kanske bättre av att inte ha kontakt med varandra. Vissa personer (hur mycket blodsband det än är) kan dra ner varandra i fördärvet och bör inte ha kontakt med varandra.
I många fall är det den dysfunktionella som personen bryter med, men det finns de som är dysfunktionella som bryter med personer i sin omgivning.
Jag tänker på den där Arbogakvinnan, som verkar förstöra allt som hon tar på. Om jag förstått allt rätt, så bröt hon med sina föräldrar någon period.