• Linnpinn

Kroppen efter förlossning? Vilka kläder till BB?

Hej,
    Hoppas att ni som fött barn kan hjälpa mig. Håller på att packa min väska till BB, (är redan på BF+5) och blir inte klok på vad jag ska ta med mig för kläder till mig själv. Eftersom jag har gått upp över 20 kg under graviditeten räknar jag inte med att kunna komma i mina vanliga byxor på en gång. Hur var det för er? Hur gjorde ni med kläder till BB och att åka hem i?

Tacksam för alla svar.
    /Linn

• Svar på tråden Kroppen efter förlossning? Vilka kläder till BB?
  • MammaFia

Ta med ett par lösa byxor. Det är inte många som har turen att kunna dra på sig sina gamla jeans när de åker hem.
    Jag såg ut som jag var gravid i 6:e mån när jag åkte hem. Hade gått upp 14 kg, så det var inte så mycket. Det tar ett tag för magen att dra ihop sig.
    Jag har packat ett par mjuka byxor med resår + mina första mammajeans med en sån där hög resår.

Lycka till!

• BrideOf Rocky

Jag hade vanligt jympabrallor, sen gick jag hem i ett par mammastrumpbyxor och en elastisk kjol,och en BIB blus till.

Ska du åka bil hem så behöver du ju inte ha nåt mer än jympa brallor och en stor t-shirt.
    Det är ju ändå vinter så...

• smurfisar

Jag hade turen att sätt apå mig mina 36or dagen efter ler. Men ett oar mysbyxor kan var väldigt skönt då man kan vara rätt öm. om man har kvar sin mage är det ju rätt skönt med mamma byxorna. Jag har väldigt svårt för att ha stora bindor på mig. SÅ jag hade med mig ett par bekini trosor med så den värkligen skulle sitta på plats.

• Höst mamma

Mitt tips är också sköna mysbyxor och kanske ett par stretchiga mammajeans som håller in magen lite...

• Mej 70

Ta med dig de kläder du gått i nu! Det finns nästan inte en chans att du kommer i ett par gamla jeans...Jag gick upp 11 kg, och gick ner 6 direkt efter förlossningen...men jag såg ändå gravid ut i 6e månaden! Allt är så svullet inuti dig, som ett öppet sår...och det tar ett tag innan allt "drar i hop sig"... Dessutom har ju dina höfter gått ut sig....Min son är 8 veckor, och nu börjar jag kunna få upp mina gamla jeans över höfterna...trodde det skulle funka efter 3 veckor...men det var tvärstopp!!!!

• Linnpinn

Tack för alla svar. Satsar nog på mjukisbrallor till att börja med låter det som.

• jessikapersika

jag är på bf + 7 idag å har packat ner mina mjukis byxor.. åker niog hem i mina mammbyxor.. å en amningstoppme kosta till..

• Marie4barn

Mjukisbyxor och mammabyxor..kom inte i någon annat ju...*S*//Kram

• bubbelmaja

Jag gcik upp ca 17 kg, åkte hem dagen efter förlossningen. Då hade jag ett par byxor med bred resår och dragsko i. Jag tyckte att jag riktigt kunde se hur magen minskade för var dag, men hade ändå mammabyxor på mig vissa dagar under den första veckan. De kläder jag hade i v. 25 var ungefär lagom ett tag.

• Elhu

Mitt bästa tips är amnings-bh och amningströjor, det hade inte jag men jag hade behövt det!

Svar på tråden Kroppen efter förlossning? Vilka kläder till BB?