• Almina

Separation, hur göra bäst?

Du får nog ge honom lite tid. Du får säga till dottern som det är, att du har svårt att få ett svar på när de kan ses. Och att det, förstås, aldrig kommer bli som när ni var tillsammans. Kan du föreslå för ditt ex att de pratar i telefon, så att hon kan få fråga sina frågor direkt till honom?

• Almina
    Anonym (Mamma) skrev 2017-06-03 09:33:22 följande:

Det tog slut i januari. Hur lång tid behöver han?

Ja, att det aldrig kommer bli som när vi var tillsammans, det vet hon. Efter mycken gråt och tandagnisslan har hon till slut accepterat det. Men det här gör det inte lättare. Jag vill absolut inte baktala honom framför henne, men det börjar bli svårt nu för hans agerande, att bara försvinna, han pratar inte med mig heller nämligen, gör mig arg. Jag förstår att det här är jobbigt för honom och att han kanske bara vill glömma och gå vidare, men jag tycker inte man kan agera så egoistiskt när det finns barn med i bilden. Samtidigt är det inte hans barn, men det är fortfarande ett barn som han byggt upp en relation till.

Förstår att det blir jobbigt. Du kanske får ställa ett ultimatum. Att om han inte kontaktar dig angående detta inom tex en månad så får ni bryta helt, så att dottern får något att förhålla sig till. Kanske dottern kan skriva ett brev till honom?
Svar på tråden Separation, hur göra bäst?