• Fridson

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Åh jag vill vara med!

Jag fick (får man säga äntligen?) Mens idag efter att den varit superknasig sen p-pillerstopp förra året i februari. Fick mens i juli/augusti förra året sen ingenting.

Nu hade jag så galet ont i bröstvårtorna och var säker på i alla fall ÄL, hoppades såklart på ett + men det kom mens istället. Men aldrig har jag blivit så glad över mens med extrem mensvärk förut. Äntligen fungerar min kropp!! Är överviktig, gick upp 30!!!! kg av min p-stav som åkte ut i augusti 2015. Kämpar dock och hoppas på normalvikt inom 6 månader.

Har kört med NC och tycker det är spännande att se graferna. Dock blev jag så less när mensen aldrig kom så jag gav upp. Men nu är det nya tag!

• Fridson
    emizz skrev 2017-06-05 12:03:25 följande:

Hej!!

Härligt att det har kommit igång igen....vet den där känslan av förtvivlan av att den inte kommer  Tog min sista p-spruta i februari förra året och fick inte mens förrän nu i december...fast med cyklar som har varit lite knasiga om vi säger så haha så är inte ens säker på att jag har haft ägglossning men denna gången kom den med 28 dagars cykel vilket är lovande  Nu jäklar 

Visst är det jobbigt! Om man bara vetat vad man gjorde när man stoppade i sig piller :(

Jag tog ju inget ÄL test, men jag var däremot misstänksam på graviditet pga suuuuuuperonda bröstvårtor, illamående och huvudvärk. Ätit som en häst men det kan lika gärna vara att mensen skulle komma.

Så jag misstänker ÄL, speciellt då inget hänt på nästan 1 år. Hoppas det här håller i sig! Hittade dock 3 stickor till mitt CB ägglossningstest hemma så ska försöka testa den här månaden + noga temptagning.

Har dessutom PCOS. Yay....!
  • Fridson

Min mens är ca 5 dagar. 3 dagar med kraftig blödningar (dag 1 och 2 är väl värst egentligen, får byta tampong varannan/var 4e h), de sista tre är normal mot relativt sparsam. Sen tar den bara slut, haha. Hoppas den är som den brukar den här gången.

Hade dock Stockholms blodbad i förrgår natt med klumpar.. inte så kul! Ont gör det också.

Massage, någon? :p

Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017