• My102

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Jag har BIM 1 juli (tror jag, 30 juni/1 juli). Hade ÄL smärtor från helvete förra söndagen, har det sällan för jag kan inte komma ihåg sist jag kände av ÄL smärtor förutom stick. Har haft mensvärk till och från sen dess, är lite yrslig ibland, illamående ibland , halsbränna (men det har jag i vanliga fall också) ömma bröst som har pendlat, finnar! Brukar kanske få en..nu har jag sex ???? I fejjan.

Har testat tidiga test, vanliga test men inget syns. Jag tror helt enkelt att jag mår så här pissigt varje månad :/

• My102
    FrökenJ90 skrev 2017-06-28 19:17:51 följande:

Jag har bim på lördag :)

Samma här :)
  • My102
    FrökenJ90 skrev 2017-06-28 19:43:35 följande:

Har du några symtom? ^^

En himla massa! :) men om det beror på vanliga pms symtom, pollen..ja det vet jag inte :) det känns som att jag glömmer för varje månad hur jag mådde förra månaden så jag vill inte hoppas :/. Det nya är väl att jag mår små illa vilket jag kan göra på dagen jag får mens men inte så här långt innan.. men som sagt..det kanske jag ändå gör :). Dudå?
  • My102
    FrökenJ90 skrev 2017-06-29 06:21:36 följande:

Mår konstigt, yr och känner mig andfådd. Mådde illa i förrgår kväll. Men vet inte om det beror på allergi eller vad. Vågar inte heller hoppas. Tänkte testa på lördag

Samma här, ska hålla mig och testa på lördag :)
  • My102
    FrökenJ90 skrev 2017-06-29 08:04:42 följande:

Nu är det ju bara två dagar kvar! Men är rädd för att få negativt :(

Jag har ett clearblue digitalt sparat som jag tänker ta om mensen inte kommer. Har hittills denna månad använt mig av graviditetskollens stickor men dem är alldeles blank. Om jag inte är gravid så vill jag verkligen inte ta det digitala som skriker "inte gravid" i fejjan på mig :/. Då får mensen komma på utsatt dag istället. Men det bådar inte gott med tanke på blanka test hittils. Igår kväll vid sovdags så mådde jag fruktansvärt illa..men vad det beror på vet jag inte. Vågar verkligen inte hoppas :/
  • My102

Jag är bortrest utan mannen som måste jobba under nästan hela juli så här blir det verkligen paus!

• My102
    My102 skrev 2017-06-29 15:58:24 följande:

Mensvärk delux kom nu ???? Mens på ingång

Det här har lite konstigt, fick världens magknip idag, jag förknippade det med mensvärk. Det kom och gick i ungefär en timme..eller knappt det. Efter de känner jag ingenting! Och ingen mens..mensen kommer antaligen komma ändå. Men den här sortens mensvärk brukar vara ihållande och mensen brukar "sättas igång".

Det är lite svårt att förklara men jag var och fick ögonbrynen fixade och medans jag låg där på rygg så rörde jag benen och då kom smärtan (ungefär som magmusklerna reagerade), sen kom den vid rörelse (jag klarade inte av att gå in butiker för jag kände hur det vred till) men när jag satte mig ner som var det borta. Jag vägrar tro att det var en dålig mage för det bör jag ändå känna skillnad på :P. Men det var diffust. Nu när jag ska sova känner jag lite stick.

Men mina ömmande bröst har avtagit och nu har jag bara ömma partier.

Någon annan med liknande symtom?
  • My102

Enligt P tracker ska jag få mens idag men enligt mina egna uträkningar imorgon. Inte ett enda symtom som säger att mensen är på väg, hade hemsk mensvärk en sväng i torsdags men det försvann. Har haft molande värk och ömmande bröst sen ÄL men nu gör dem bara lite ont när jag trycker, som om dem ömmar men ingen mensvärk alls, men det kan komma från klar himmel också :/ . Håller tummarna att inte mensen kommer!

• My102

Testade imorse på BIM men negativt :(. Blir frustrerande! Drömmer hela tiden om graviditet och graviditetstest som är positiva. Vaknar och inser att allt är en dröm.

Nu vill jag bara att mensen kommer så mitt psyke fattar att jag inte är gravid.

• My102

Mensen kom på utsatt dag :(. Blir att byta strategi, vi kör på som fan under ÄL dagarna och är helt slut mellan ÄL och mens. Nu blir det nog att även köra efter ÄL. Kanske släpps ägget senare. Det är svårt efter två år att hålla motivationen och suget på att ligga så ofta uppe men what to do. Annars fortsätter vi hos fertilitetsläkaren i augusti igen.

Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017