• luciabarn

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Hakar på här.. mensen kom idag :(

ÄL 22/6
    BIM 7/7

Håller tummarna för allihop även den här månaden!

• luciabarn
    FrökenJ90 skrev 2017-06-04 21:06:14 följande:

Hej! Hoppar in här hos er. Vet inte exakt när bim blir då min cykel har varierat lite men lär bli under första veckan i juli iallafall. Vårt tredje försök till ett första barn. Vi båda är 26.

Samma för mig med lite varierande cykel. Har du ätit ppiller? Jag slutade med ppiller i vintras och kroppen verkar inte ha kommit i balans riktigt efter det än :/
  • luciabarn
    FrökenJ90 skrev 2017-06-05 06:34:35 följande:
    Åt minipiller förr men det är nästan 3 år sen jag slutade med dem. Använder mig av Nc nu för att få lite bättre koll :)
    Funkar det bra? Har funderat på att testa det, men är lite osäker på hur tillförlitligt det faktiskt är :)
  • luciabarn
    brennaV skrev 2017-06-06 13:56:02 följande:

Min mens är bara 2,5-3 dagar, sparsam blödning. Hur har ni det med mens?

Exakt samma sak här! Fick så även förra månaden.. aldrig haft så tidigare varken innan jag åt ppiller eller under tiden. Alltid haft ca 4-5 dagar. Och då med sparsam blödning i början till lite kraftig i mitten till sparsam igen sista dagen. Men nu är det sig inte alls likt sen förra månaden. Någon som vet vad det kan bero på?
  • luciabarn
    Pasgetti skrev 2017-06-07 21:01:51 följande:

Spottings dök upp nu så mensen lär helt säkert smälla till imorgon, så är med i gruppen på riktigt nu då. Detta blir 5e försöker om vi bestämmer oss för att skippa pausen vi tänkte ta från bebisverkstaden. Kommer nog oavsett inte testa med Äl stickor denna cykel :) BIM 5 juli.

Ett alternativ är ju att istället för att ta en totalpaus under sommaren, så kan ni ju kanske ha det mer avslappnat? Händer det så händer det, men att du skippar ÄL stickor osv? :) så ingen "press". Utan att de kan hända men inget som planeras med stickor osv.
  • luciabarn

Jag har världens "mensvärks"-liknande smärta, aldrig varit med om liknande tidigare. Men jag ska inte ha mens utan ÄL.

Så jag tänkte att jag kanske borde köpa äl-test, för att se om det är de eller om jag borde bli orolig.. det visade starkt positivt!

Nu till min fråga: det här var det första ÄL-testet jag någonsin har gjort, när ska man ha sex? Att det är starkt positivt, innebär det att ÄL kommer ske det här dygnet? Indikerar det precis innan ÄL eller när ägget har släppt?

snurrigt inlägg sorry, hoppas någon kan svara :)

• luciabarn
    brennaV skrev 2017-06-20 18:51:19 följande:

Idag och imorgon

Åh tack för hjälpen! :)
  • luciabarn
    Längtanefterdig skrev 2017-06-21 16:31:48 följande:

Dagens test Skrattande
    Det blev en dag tidigare än jag väntat men har haft rikliga äl-flytningar i ett par dagar. Så bim 6 juli!

Vad kul! Jag har också bim 6 juli :)
  • luciabarn

Jag hade ÄL iförrgår, nu väldigg vattniga flytningar.

Någon som vet hur ett "vanligt" flöde brukar se ut med flytningar genom en cykel? Vad brukar man ha efter äl tex?

Tar ju ett par dagar för ägget att bli befruktat om det blir det överhuvudtaget.. brukar det vara skillnad på flytningar om ägget blivit befruktat vs inte? :)

• luciabarn
    celluliten skrev 2017-06-22 20:54:30 följande:

Oj vad dagarna går sakta nu när jag (vi) väntar på att se om mensen kommer eller inte! Även semestern närmar sig, så dagarna går ännu saktare när jag vet att även den närmar sig :|

Mina flytningar har gått bananas efter äl, så det blir spännande att se!

Ni som använder äl-test, när börjar ni testa? Jag har aldrig provat äl-test, och är lite fundersam på om jag sla köpa ett gäng om det inte tagit sig den här gången, mem jag har ingen aning när man ska börja testa?

Med dottern försökte vi inte aktivt, och vi tänkte inte så mycket på äl, utan körde bara oskyddat och tänkte att "det kommer när det kommer" utan att sätta någon press på det :)

Ja dagarna går verkligen sakta nu :/

Jag hade heller aldrig testat äl-test tidigare. Hade inte tänkt göra det förren om ett par månader möjligtvis. Men iförrgår fick jag så otrolig smärta, kändes som mensvärk fast "mer". Har aldrig upplevt det tidigare.. dessutom kände jag mig "tung", kändes som att livmodern satt lågt på något vis? Jätte märkligt och svårt att förklara. Av den anledningen åkte jag och köpte äl-test. Jag har aldrig någonsin tidigare känt av äl. Men nu tänkte jag att antingen är det här äl eller så är något väldigt fel. Kom hem, testade och fick två supertydliga streck där teststrecket var ännu tydligare än själva kontrollstrecket, utan tvekan äl på gång. Dagen efter gick det ner och var väldigt svagt.

Så jag testade bara med två test för att jag kände av äl så tydligt för första gången någonsin. Men om man inte känner av den så tror jag att det är dag 12 efter mensens första dag man ska börja testa om man har en cykel på 30 dagar. Har man 28 dagar så är det dag 11 man börjar testa på..

Någon får gärna rätta mig om jag har fel :)
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017