För oss med BIM 1-7 juli 2017
Hakar på här.. mensen kom idag :(
ÄL 22/6
BIM 7/7
Håller tummarna för allihop även den här månaden!
Hakar på här.. mensen kom idag :(
ÄL 22/6
BIM 7/7
Håller tummarna för allihop även den här månaden!
Hej! Hoppar in här hos er. Vet inte exakt när bim blir då min cykel har varierat lite men lär bli under första veckan i juli iallafall. Vårt tredje försök till ett första barn. Vi båda är 26.
Min mens är bara 2,5-3 dagar, sparsam blödning. Hur har ni det med mens?
Spottings dök upp nu så mensen lär helt säkert smälla till imorgon, så är med i gruppen på riktigt nu då. Detta blir 5e försöker om vi bestämmer oss för att skippa pausen vi tänkte ta från bebisverkstaden. Kommer nog oavsett inte testa med Äl stickor denna cykel :) BIM 5 juli.
Jag har världens "mensvärks"-liknande smärta, aldrig varit med om liknande tidigare. Men jag ska inte ha mens utan ÄL.
Så jag tänkte att jag kanske borde köpa äl-test, för att se om det är de eller om jag borde bli orolig.. det visade starkt positivt!
Nu till min fråga: det här var det första ÄL-testet jag någonsin har gjort, när ska man ha sex? Att det är starkt positivt, innebär det att ÄL kommer ske det här dygnet? Indikerar det precis innan ÄL eller när ägget har släppt?
snurrigt inlägg sorry, hoppas någon kan svara :)
Idag och imorgon

Dagens test 
Det blev en dag tidigare än jag väntat men har haft rikliga äl-flytningar i ett par dagar. Så bim 6 juli!
Jag hade ÄL iförrgår, nu väldigg vattniga flytningar.
Någon som vet hur ett "vanligt" flöde brukar se ut med flytningar genom en cykel? Vad brukar man ha efter äl tex?
Tar ju ett par dagar för ägget att bli befruktat om det blir det överhuvudtaget.. brukar det vara skillnad på flytningar om ägget blivit befruktat vs inte? :)
Oj vad dagarna går sakta nu när jag (vi) väntar på att se om mensen kommer eller inte! Även semestern närmar sig, så dagarna går ännu saktare när jag vet att även den närmar sig :|
Mina flytningar har gått bananas efter äl, så det blir spännande att se!
Ni som använder äl-test, när börjar ni testa? Jag har aldrig provat äl-test, och är lite fundersam på om jag sla köpa ett gäng om det inte tagit sig den här gången, mem jag har ingen aning när man ska börja testa?
Med dottern försökte vi inte aktivt, och vi tänkte inte så mycket på äl, utan körde bara oskyddat och tänkte att "det kommer när det kommer" utan att sätta någon press på det :)