• miimee

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Hej! Skrev i den stora gruppen men denna grupp var lite mer centrerad och synkad. Kul.

Har äl i dagarna nu, kanske redan haft. Tycker mig alltid ha stenkoll på cykeln och nu när vi väl ska börja försöka "på riktigt" igen så blir jag osäker på mina symptom. Typiskt! Men bim 4/7

• miimee
    emizz skrev 2017-06-19 17:22:19 följande:
    Hej och välkommen till vår lilla grupp :)

Lycka till och håller tummarna :) Kör du med ÄL test? Va första gången för mig och tyckte det fungerade riktigt bra :)
    Kör inte test än! Kommer nog köpa hem ett par om det inte tar sig, men känner kroppen rätt väl, så det är väl mer att mysa på ordentligt och hålla tummarna för att oddsen ser bra ut och det kan bli en liten. Har väldigt regelbunden cykel!
    Vad kör du för test? :)
  • miimee
    brennaV skrev 2017-06-19 19:13:56 följande:

Jag föredrar mindre grupper. I stora grupper kan man ställa en fråga och kanske aldrig få svar för det försvinner i mängden. Så välkommen hit

Tack! :) Håller med dig!
  • miimee
    celluliten skrev 2017-06-20 08:02:30 följande:

Hoppar in! Vi har just börjat försöka oss på en tvåa. Vi har ett missfall bakom oss, men nu hoppas vi på bättre lycka! Första aktiva försöket nu i juni (graviditeten som slutade med missfall var inte planerad), vi hade tänkt vänta en cykel men det är ju inte säkert det vill sig på en gång så vi kör på redan nu :D

Har bim runt 3-4 juli! Vet inte om vi prickade av äl så bra, inte helt lätt med dottern som varit extra gnällig dygnet runt senaste veckan. ;)

Ja vad kul att ni kör på! Typiskt att det ska vara när en är som tröttast, haha. Hur gammal är dottern?
  • miimee

Kan vi prata lite symptom?

Om tappen är mjuk, hur länge är den det? När i förhållande till äl?

Någon som känner igen känslan som att en ballong blåses upp och blåser ur, upp, ur.. osv. strax ovanför blygdbenet? Svårt att beskriva. Men som att det jobbar där nere.
    Är det före under eller efter äl tror ni?

• miimee
    Hansson88 skrev 2017-06-20 10:27:40 följande:
    Jag tror att du är preciiiiis innan ägglossning.

Igår var jag riktigt uppblåst av och till precis som du beskriver och fick samtidigt positivt ägglossningstest, även mjuk, öppen och högt placerad tapp. Fick positivt idag också och när jag knappade in det i min app så flyttades ägglossingen till idag.

Jag använder FirtilityFriend och när man knappar in all den infon så räknar den ut exakt var i cykeln du befinner dig.

Jag hade sex igår, och ska ha sex idag igen.

Antagligen släpper ägget idag/inatt så pang på rödbetan när gubben kommer hem
    Hmm så spännande och svårt att avgöra! Det var igår som tappen var som mjukast, mitt på dagen. Väldigt smärtsamt mys igårkväll, haha.
    För en del verkar tappen kunna vara mjuk i ett par dagar och för andra bara en halv dag, så svårt det där!
    Enligt app och beräkning i den så ska äl vara idag. Men när jag räknar så är det som 17(!) dagar till mens då? Känns som en sjukligt lång lutefas..
  • miimee
    miimee skrev 2017-06-20 10:34:36 följande:
    Hmm så spännande och svårt att avgöra! Det var igår som tappen var som mjukast, mitt på dagen. Väldigt smärtsamt mys igårkväll, haha.
    För en del verkar tappen kunna vara mjuk i ett par dagar och för andra bara en halv dag, så svårt det där!
    Enligt app och beräkning i den så ska äl vara idag. Men när jag räknar så är det som 17(!) dagar till mens då? Känns som en sjukligt lång lutefas..
    Ops, räknade fel. 14 dagar idag haha..
  • miimee
    Hansson88 skrev 2017-06-20 10:48:59 följande:
    Ja. Men roligt! Då ligger vi ju exakt i fas med varandra. Min var också som mjukaste igår mitt på dagen

Spännande! Vi ska mysa idag också.

Min gubbe vill mysa hela veckan för att vara säkra, men ack, min arma vagina..... hehe
    Nämen, se där! :) Hur är din cykel, när förväntas bim?

Haha, eller hur! Hämtade ner ny app nu för att kolla. Den gick efter ålder också och säger att äl troligtvis skedde i söndags, så kanske vi har fått göra vår chans till ett frö nu. Nu blir det att rulla tummarna ;)
    Blir kanske mys onsdag innan vi reser iväg på midsommarfiranden. Förra året plussade jag midsommar, så detta år blir det förfriskande drycker :)
  • miimee
    Hansson88 skrev 2017-06-20 11:14:08 följande:
    Bim blir den 5 Juli. Spännande detta. Vi Får se vad som sker.

Första graviditeten slutade i missfall i v8. Då blev vi gravida på tredje försöket. Graviditet nr 2 som gav oss våran son blev också på tredje försöker efter missfall, och denna månaden är vårt tredje försök till ett syskon. Kanske tredje gången gillt denna gång med?
    Ja, kanske är det så för er att det är ett magiskt nummer för er!
  • miimee
    Hansson88 skrev 2017-06-20 18:28:25 följande:
    Idag är det vattningt.

Man har äggvitesekret för att spermierna överlever i det sekretet och när det blir som vatten så släpps de fria för att möta ägget.
    Men wow, så vattniga efter äl är också normalt och pga det. Aldrig hört!
    Vatten här med idag, svosch!
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017