Inlägg från: celluliten |Visa alla inlägg
  • celluliten

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Hoppar in! Vi har just börjat försöka oss på en tvåa. Vi har ett missfall bakom oss, men nu hoppas vi på bättre lycka! Första aktiva försöket nu i juni (graviditeten som slutade med missfall var inte planerad), vi hade tänkt vänta en cykel men det är ju inte säkert det vill sig på en gång så vi kör på redan nu :D

Har bim runt 3-4 juli! Vet inte om vi prickade av äl så bra, inte helt lätt med dottern som varit extra gnällig dygnet runt senaste veckan. ;)

• celluliten
    miimee skrev 2017-06-20 09:23:01 följande:

Ja vad kul att ni kör på! Typiskt att det ska vara när en är som tröttast, haha. Hur gammal är dottern?

Ja det är så typiskt, men vi får se! Vi har ingen brådska egentligen, även om bebissjukan exploderat lite på slutet! Många av våra vänner är gravida/nyligen fått barn så suget är lite extra starkt nu!

Hon är 1 år och 10 månader snart, och är inne i någon härlig period..! Sover oroligt och är väldigt grinig, vilket är väldigt ovanligt så vi är extra trötta, haha, men det går ju över så småningom :)
  • celluliten
    Hmjn89 skrev 2017-06-20 10:26:34 följande:

Härlig period Vi har en tvååring hemma så känner igen mig, även i det där med bebisexplosion.

Har grymma menssmärtor i nedre delen av magen idag, mensvärksliknande men med knivhuggande känsla. ÄL+4 så är väl alldeles för tidigt för att ägget ska fastna?

Ja, vi vet åtminstone vad vi får spendera tiden på ett tag framöver, liten bråkig unge! Håller tankarna på annat än bebisar! Och andras bebisar får duga så länge, det är ju så fint att känna igen sig i allt de känner (många är förstagångsföräldrar)! :D

Jag kan inte minnas att jag kände så mycket förra gången, och inte första gången heller.. märkte bara att mensen var sen, inga andra symtom där i början. Försöker att inte överanalysera för att inte bli för besviken om det tar ett tag :)
  • celluliten

Oj vad dagarna går sakta nu när jag (vi) väntar på att se om mensen kommer eller inte! Även semestern närmar sig, så dagarna går ännu saktare när jag vet att även den närmar sig :|

Mina flytningar har gått bananas efter äl, så det blir spännande att se!

Ni som använder äl-test, när börjar ni testa? Jag har aldrig provat äl-test, och är lite fundersam på om jag sla köpa ett gäng om det inte tagit sig den här gången, mem jag har ingen aning när man ska börja testa?

Med dottern försökte vi inte aktivt, och vi tänkte inte så mycket på äl, utan körde bara oskyddat och tänkte att "det kommer när det kommer" utan att sätta någon press på det :)

• celluliten
    Hmjn89 skrev 2017-06-22 22:41:24 följande:

Okej tjejer, lyssna på de här överanalyserande tecknen:

- Suuupersvullen om magen, gasig

- Hugg och smärta i livmodern/nedre delen av magen

- Minskad aptit men ändå konstant hungrig, vill bara ha frukt och saft

- Fredagsbubblet luktar sopor

- Lite yrsel och illamående under dagen

- Kissar massor, vilket luktar ammoniak (?)

- Så jäkla trött, sover och sover och sover men blir inte pigg.

Vanliga, överanalyserade ÄL-tecken, pre-semestermode eller tidiga tecken på grav? Hade det inte varit för att jag känner mig noll gravid hade jag nog vågat hoppas... (Men om jag inte är det blir det fan diet resten av sommaren )

Tröttheten var helt sinnessjuk för mig väldigt tidigt i graviditeten med dottern! Jag var hemma en hel vecka från jobbet för jag kom inte upp ur sängen, kände mig HELT slut, fanns ingen som helst kraft att hämta någonstans!
  • celluliten
    luciabarn skrev 2017-06-22 22:21:48 följande:

Ja dagarna går verkligen sakta nu :/

Jag hade heller aldrig testat äl-test tidigare. Hade inte tänkt göra det förren om ett par månader möjligtvis. Men iförrgår fick jag så otrolig smärta, kändes som mensvärk fast "mer". Har aldrig upplevt det tidigare.. dessutom kände jag mig "tung", kändes som att livmodern satt lågt på något vis? Jätte märkligt och svårt att förklara. Av den anledningen åkte jag och köpte äl-test. Jag har aldrig någonsin tidigare känt av äl. Men nu tänkte jag att antingen är det här äl eller så är något väldigt fel. Kom hem, testade och fick två supertydliga streck där teststrecket var ännu tydligare än själva kontrollstrecket, utan tvekan äl på gång. Dagen efter gick det ner och var väldigt svagt.

Så jag testade bara med två test för att jag kände av äl så tydligt för första gången någonsin. Men om man inte känner av den så tror jag att det är dag 12 efter mensens första dag man ska börja testa om man har en cykel på 30 dagar. Har man 28 dagar så är det dag 11 man börjar testa på..

Någon får gärna rätta mig om jag har fel :)

Okej! Får vänta med att köpa tills dess att mensen förväntas dyka upp/inte dyka upp! Dag 11 ska jag alltså testa då, min cykel är 29 dagar i genomsnitt.

Mina äl märks inte av mer än att flytningarna blir ordentliga och sexlusten ökar nått helt galet!
  • celluliten
    brennaV skrev 2017-06-23 21:27:01 följande:

Glad midsommar alla! Har en lättare släng av depression. Känner inga symtom äl +7, det närmar sig också mitt bf som jag skulle haft om jag inte fått missfall nr 2 i höstas :(

Usch, Depp

Jag känner också som du, skulle haft bf om en månad om jag intr fått missfall. Nu när det närmar sig, och 4 vänner har bf inom några veckor från när vi också hade fått om det inte vore för det jäkla missfallet :(

Känner inte heller något efter äl, men jag känner ju hemskt lite överlag resten av tiden också.
  • celluliten
    miimee skrev 2017-06-26 11:54:30 följande:

Jag är så trött!! Det tar aldrig slut känns det som

Jag med! Har aldrig somnat med dottern när hon somnar i vanlig tid, men senaste dagarna har jag somnat före henne trots att hon är sjuk och fått lägga sig före kl 19! Det går liksom inte över hur mycket jag än sover.

Och så var det förra graviditeten. Så fruktansvärt trött o början, 2-3 veckor innan jag började kräkas 10 gånger om dagen i vecka 5! Håller tummarna, men hoppas inte allt för intensivt! :)
  • celluliten
    miimee skrev 2017-06-26 12:42:39 följande:

Nä men urssh med så mycket spyor. Jag spydde någon gång ibland med första barnet men illamåendet hängde över mig konstant. Men att faktiskt kräkas, stackare.

När hade du bim? Eller vilken dag från äl är du?

Jag spydde hela graviditeten, från v5 till 38.. sista två veckorna var ok, men då var jag istället inlagd på BB med högt blodtryck.. så det är med skräckblandad förtjusning som vi ger oss in i det här igen!

Har bim den 3 el 4 juli! Å dagarna går sååå långsamt!
  • celluliten
    miimee skrev 2017-06-26 14:08:04 följande:

Heja dig och er!!

Då har vi samma, 3-4/7.

Ja att vara gravid är inte riktigt min grej, svårt att njuta särskilt mycket av flera månaders "magsjuka".. Själva förlossningen var "lätt" i jämförelse med den långa "plågan" innan :D

Spännande! Jag ska hålla tummarna!
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017