Inlägg från: LifeOfBullshit |Visa alla inlägg
  • LifeOfBullshit

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Jag liksom... Smyger in här i tråden... Don't mind me!

Hade ÄL 24/6 och beräknad BIM 6/7 :) 5:e försöket, första barnet. Vi hoppas så att det ska ta sig denna månad. Annars kommer vi ta paus, se det som ett "tecken" på att det inte är dags (även fast ingen av oss tror på ödet eller dylikt, haha!). Men vi hoppas verkligen att det tar sig :) vi är fortfarande unga så det hade ju inte varit katastrof om det inte funkar direkt men man vill ju veta att allt är ok, och att vi kan bli gravida också, så det känns lite nervöst...

• LifeOfBullshit
    EmmaoFredrik skrev 2017-07-01 22:22:40 följande:

Jag ligger här o är illamående som bara den. Usch...

Illamående suger, jag är vettskrämd för hur min kropp kommer reagera när vi blir gravida, har sån sjuk emetofobi (kräkfobi) så varje gång jag är illamående så får jag dödsångest, helt sjukt.

Mina "symptom" (gravid eller mens) är molvärk, gasig, skumma drömmar VARJE NATT och tunga, ömma bröst. Men med min förmåga att överanalysera så är det garanterat bara mensen som är på g... Beräknad BIM på torsdag...
  • LifeOfBullshit
    EmmaoFredrik skrev 2017-07-01 23:07:56 följande:

Ja jag hoppas inte på nått så heller: men man kan ju hoppas. Väntar mens på onsdag. Så vi får se.

Usch lät inget vidare me kräk fobi. Är de första barnet ?

Vi får helt enkelt hålla tummarna på helspänn denna vecka :)

Nä, det suger ganska mycket, så fort min man går upp på natten för att ta samarin eller kissa så blir jag övertygad om att han kommer kräkas och att han kommer smitta mig, haha! Låter ju helt sjukt såhär i text :D

Ja, det är första barnet :) inte första graviditeten dock, var gravid en gång som 15åring, våldtäkt, kommer ihåg att jag mådde väldigt illa på mornarna i v 9-10 innan det upptäcktes och jag tog bort det... Lite nervös att det ska upprepas denna gång. Hade ju inte varit så roligt! Men man får väl vänja sig nu speciellt om man ska han barn som definitivt kommer bli sjuka i magsjuka flera gånger i sina liv! *Ryser*
  • LifeOfBullshit
    EmmaoFredrik skrev 2017-07-02 12:38:05 följande:

Jo men så är de

Man kommer vänja sig. Sen är inte magsjuka kul, men vad ska man göra åt de.

Usch, jag mår illa lite då o då under dygnet varit lugnt nu sen igår kväll men nu de bara säger pang så kommer de. Usch. Men som sagt några dagar kvar till bim.

Håller tummarna för dig :)

Testade negativt med ett CB digital idag med morgonurin BIM -3 Vi får se om tant röd kommer eller ej, om inte så testar jag igen när vi kommer hem från sommartorpet. Jag håller tummarna för era så återkommer jag när vi kommer tillbaka till civilisationen! Heja er! :)
    BIM 6 Juli 2017
  • LifeOfBullshit

Nu väntar jag bara på att få min mens imorgon... Har mensvärk och känns precis som när jag ska ta mens så... Tråkigt men vi får försöka igen...

BIM 6 Juli 2017
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017