För oss med BIM 1-7 juli 2017
Och jag har typ 14 dagar kvar. Blä, ingen lust med detta längre. Depp depp
10 dagar kvar till ägglossning. Vill bara slappna av men alla tankar finns alltid i bakhuvud..
Och jag har typ 14 dagar kvar. Blä, ingen lust med detta längre. Depp depp
10 dagar kvar till ägglossning. Vill bara slappna av men alla tankar finns alltid i bakhuvud..
Är det någon mer som testar munkpeppar denna månad?
Välkommen. Försöker med barn 3 här med. Det går sisådär.
Hoppas gärna in här.
Äl 19-20 juni
Bim 5 juni
Blir försök 1 till tredje barnen. Tog ut pstav 15 maj. Så får vi se hur det går.
Märker du någon skillnad?
Japp. 6 månaden med mp.
Tog ut spiralen förra året i april. Tyvärr 3 missfall i juni, November och mars...det vill sig inte. Barnen är födda 2012 och 2013. Jag är 36 år. Själv då?
Hur länge har ni försökt? Hur gamla är dina två barn?
Vi håller tummarna att det tar sig. Jag hoppas också det tar sig. Vill väldigt gärna ha ett marsbarn. Annars ett aprilbarn <3
Absolut. Jag har haft P-stav i två olika omgångar sen jag va 15 så när jag tog ut den sista hade jag oregelbunden mens så jag tog mp för att stabilisera cykeln.
Men jag hann bara äta 1,5 månad för på första försöket blev jag gravid. Som 3 år :)
Nu har jag ätit 6 månader och har 34 dagars cykel, stark ägglossnings känning ! Men tyvärr inget pluss än. Hade en livmoders inflammation för 1,5 år sen. Vet inte om de kan påverka min fertilitet ? Tar de sig inte nu tänkte jag göra en privat undersökning.
Klickade hem några äl stickor och gravtest på testlagret.se . . . Känns som om äl kommer tidigare denna månad. I så fall är det "tack vare" munkpeppar. Sen om det finns ett friskt ägg, friska spermier och en perfekt timing för dem två att träffas återstår att se <3
Hade min mens förra helgen.
Då är mensen slut o dags o försöka att få till en bebis ???? har ni andra haft er mens än ?
Hej hoppas in här från juni tråden. Blir 6e försöket med andra barnet. Hoppas verkligen nu. tänkte testa progesterall då min lutealfas varit olika lång sista försöken. Någon mer som använder den?
Mensen över och ägglossning om cirka 1 vecka. Dock tror jag att ja fått svamp så har just påbörjat tredagarskur :((( men hinner nog bli botad lagom tills det är dags att verkligen börja sexa haha .....
Min cykel är också mellan 32-34 dagar. Har oftast ägglossning mellan dag 18-22. Testar munkpeppar denna månad för att se om äl kommer tidigare.
Jag lever som du, vin ibland, bubbel ibland och försöker inte tänka för mycket på det. Men det är svårt
Jag har oftast 34 dagars cykel så då blir det den 23 juni så här får väntas 12 dagar till (suck)
BIM 6 juli
Jag känner mig mycket mer chill nu när de är sommar. Tar ett glas bubbel ibland, ett glas vin ibland. Lever livet. Dagarna får gå hur sakta dom vill. De är ju sommar :) glöm inte att njuta av den.
Jag tänker så här, blir jag - det måste ta sig fokuserad ! nu så kommer jag ångra mig i höst att jag inte njöt mer av sommaren, om de fortfarande inte blivit nått då.
Det står så här om munkpeppar: "Munkpeppar är känt för att kunna bidra med en ökad chans för graviditet, och är därför ett utmärkt tillskott för kvinnor som vill bli gravida. Munkpeppar kan bidra med högre nivåer av LH. Kan även hjälpa mot oregelbunden mens. Munkpeppar kan sänka nivåerna av Prolaktin. "
Jag har ganska regelbunden mens, men har typ ägglossning på dag 18-23, så ska se om munkpeppar får ägglossning att ske lite tidigare ![]()
"Kul" att det är fler som testar progesterall. Har haft 2 mf för flera år sen så tänkte att de kanske hjälper lite. Får se.
Vad gör munk peppar för något? Nyfiken.