• luciabarn

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Jooosen skrev 2017-06-24 19:27:09 följande:
    Samma här! Noll känsla och 8 dagar kvar till mens....
    Samma även här.. jag har även en känsla av att det inte blivit något denna månad heller. Känns trots det ok även om det såklart hade varit så väldigt välkommet!

Tycker även att det känns så tröttsamt att allt som kan vara ett gravsymtom även är saker man kan uppleva innan mens. Så svårt att veta vad som är vad.. så jag är inställd på att det inte tagit sig även om jag fortf har ganska lång tid kvar till bim så säger magkänslan att det inte blev något.
  • luciabarn

Idag känner jag mig riktigt trött på den här eeeeviga väntan.. hur gör ni andra för att fördriva tiden och inte fundera på om det blev något den här månaden? Så fort jag kommer hem från jobbet så börjar jag fundera, kolla kalender/dagar, känna efter om jag känner något..

Än så länge, känner jag inte ett smack :(

• luciabarn
    brennaV skrev 2017-06-26 17:58:30 följande:

Känner lite som du. Idag har jag börjat få mensvärk, precis som innan mens. Så det suger lite nu. "Fördelen" är att jag kan dricka vin även under julimånad

Haha det är nog så man får se på det :)
  • luciabarn
    EmmaoFredrik skrev 2017-06-26 20:08:57 följande:

Jag har fortfarande molande värk, jag hoppas att det betyder nått. Men man vet ju aldrig. Jag har 9 dagar till bim.

Då har vi bim samma dag :) håller tummarna för dig!
  • luciabarn
    EmmaoFredrik skrev 2017-06-26 22:46:02 följande:
    Vad kul . Har du några känningar ?
    Nepp.. ingenting! Inte ens lite. Så jag förutsätter att mensen kommer komma som vanligt :/ dudå? Känner du något?
  • luciabarn
    EmmaoFredrik skrev 2017-06-27 12:01:19 följande:
    Har lite molande värk, men annars inget så. Tycker jag är tröttare än normalt. Men de kan ju ha med annat o göra oxå..

Har du fler barn sen innan ?
    Ja jag har en dotter! Men minns inte riktigt hur det var innan jag plussade med henne. Tror inte jag tänkte så mycket på gravsymtom då heller :P vilket är lite irriterande nu. Har du barn sen innan?

Jag har idag tjocka vita flytningar.. vet inte om det är något annorlunda än vanligt direkt?
  • luciabarn
    brennaV skrev 2017-06-27 17:25:20 följande:

Så jävla olikt mig, men jag tog ett gravtest billiga stickor från testlagret, äl +10. Var totalblankt! Depp de Lux så nu blir det ett glas rött!

Det är fortfarande tidigt och kan bli + sen! Glöm inte det. Även om man vill veta nu, och helst få ett + när man testar tidigt :/
  • luciabarn
    EmmaoFredrik skrev 2017-06-27 17:52:43 följande:
    Jag har två pojkar som är 6 o 9 å nu längtar vi efter en trea ????
    Vet du jag har oxå tjocka vita flytningar brukar inte ha de. Kan ju hoppas de är nått positivt. Mår lite illa till o från men jag vet inte.
    Då håller vi tummarna för att det är något positivt! :D jag känner verkligen ingenting.. visst är jag trött, och kan på morgonen känna av lite brännande känsla i halsen, som vid halsbränna. Men jag tänker att såna saker kan ju bero på helt vanliga saker så som att man kanske sovit lite sämre senaste tiden, eller att man är lite stressad på jobbet inför semester... att jag inte åt frukost tillräckligt tidigt osv osv. Jag känner inget som är supertydligt ihopkopplat med en graviditet därmed är jag inställd på att mensen kommer komma :/
  • luciabarn
    EmmaoFredrik skrev 2017-06-27 22:39:12 följande:
    Ja vi får väl hoppas, men man vet aldrig. Då de är första försöket så tror jag inte att de har blivit nått. Min man blir stressad när jag nämner äl så tyvärr har vi inte fått till de som jag vill. Men bAra att fortsätta i så fall..

Hur många försök har ni gjort ?
    Ja det kan ju bli en stress när det blir lite av ett "måste" :/

Jag slutade med ppiller i början på januari. Sen dess har min mens varit oregelbunden mellan 28-35 dagar. Senaste två månaderna runt 30-32 dagar så jag antar att det börjat stabilisera sig. Tycker dock att den eviga väntan varje månad är väldigt jobbig.. att inte veta. För att sedan en dag upptäcka att mensen kommit.

Har du koll på din äl? Jag testade äl-test för första gången denna månad. Så det vore ju kul om det blev ett plus nu när man för en gångs skull haft lite koll på äl :)
  • luciabarn

7 dagar kvar till bim och det känns som evigheter :( hur många är ni som har bim kommande dagar/denna vecka?

• luciabarn
    Hansson88 skrev 2017-06-28 21:31:08 följande:

Bim nästa onsdag. Är på äl+8.

Jag har haft lite åt mensvärk sen igår av och till, men mest hela tiden. Det brukar jag inte ha. Oftast får jag lite mensvärk 2-3 dagar innan mensen kommer.

I min förra graviditet plussade jag på ÄL+8.

Är också på äl+8.. och har nu under kvällen fått ordentlig mensvärk.. har heller aldrig mensvärk såhär långt innan mens. Har dock inte känt ett smack fram tills nu ikväll.
  • luciabarn

Då är vi ändå ett par stycken kvar som väntar :) Känner ni något särskilt än?

• luciabarn

Jag vet inte om det är min mens som har kommit men jag fick ikväll en liten röd blödning.. har ingen mensvärk utan lite molande värk men inget annat?! Om det är min mens så är den 5 dagar för tidig :(

• luciabarn
    Estrella81 skrev 2017-07-01 08:06:02 följande:
    Hoppas för oss båda att våra blödningar är nidblödningar. Håller det i sig idag?

För mig var det bara en "flytning" men negativt på testet i morse.
    Men kan en nidblödning komma så "sent"? Det var 10 dagar sen äl igår. Jag fick ingen nidblödning i min första graviditet.. men av de jag läst tidigare så trodde jag att en nidblödning kommer några dagar efter äl, inte 10 dagar? Och att det bara är lite rosa. Det här var en liten blödning men klarröd, och 10 dagar efter äl, 5 dagar innan bim. Blöder inte idag, än iallafall. Får avvakta och se..
  • luciabarn
    Estrella81 skrev 2017-07-01 12:05:31 följande:
    Jag vet faktiskt inte, men jag hade så förra månaden och blev gravid. Jag plussade svagt på äl+12. Jag har inte haft nidblödning vid mina andra två graviditeter. Men blödningen kan ju vara något annat såklart, men jag kallar det nidis. :)

Hoppas på plus för oss båda!
    Åh tack för den infon! Då håller även jag tummarna för oss båda :) idag blöder jag ingenting. Inte ett smack.. jättekonstigt. Jag trodde det var mensen som kom igår. Har aldrig fått en sån blödning förut som sedan försvunnit helt efter några timmar.

Jag är dock fortfarande inställd på att det kan vara kroppen som beter sig märkligt och att mensen ändå kan komma.. just nu har jag dock ingen mensvärk eller liknande alls.
  • luciabarn
    Felicia1022 skrev 2017-07-02 00:55:57 följande:

Snälla säg att det är nån mer än jag som ser?! :/

BIM-5 men väldigt utspätt kvällsurin.

Jag ser inte :/
  • luciabarn
    Estrella81 skrev 2017-07-02 14:13:52 följande:
    Hur går det för dig?

Jag fick negativt idag så jag tror det är kört för mig den här månaden. Håller tummarna för dig och alla som försöker!
    Jag fick min mens idag :( så jag hoppas på nästa månad istället.

Men du har inte fått din mens än? Så än finns det ju hopp för din del! Håller tummarna :)
  • luciabarn
    miimee skrev 2017-07-02 20:40:11 följande:

Det blev plus!

Superstort grattis!! Så himla kul :D
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017